| 
	
		
			
				| » Online brugere: 511 |  
| 0 medlemmer og 511 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				19-10-2009, 07:45
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Bramming 
						Indlæg: 772
					      |  |  
	
	| 
				
				Diagram temp / tryk.
			 
 Hej. Er der nogle af jer der ligger inde med eller kan tegne et diagram der viser hvordan et olietryk/ kølevands overtemperatur alarm virker.Jeg har noget monteret, men ved ikke om det virker. Jeg kan ikke pt gå ud og fysisk kikke på det, da jeg ikke er hjemme. Der sidder et horn og et relæ som jeg tror er til alarmen, men aldrig hørt det larme.Der skal vel være en alarm når man sætter tænding på da olietrykket er lavt. Motoren er en Ford Lehmann 2715 120 HK Diesel.
 På forhånd tak
 
				__________________Scand 32 Atlantic årgang 1984.
 Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
 XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
 
 Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
 
 Tidligere både:
 Banner 28 årgang 1974
 120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
 BW 71C 1:1
 Fast aksel
 14"/11" 4 bladet bronze skrue.
 
 Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
 
 14' Vator styrepults jolle årgang?
 25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-10-2009, 09:26
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 Bopæl: Romdrup ved Aalborg 
						Indlæg: 211
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Softice  Hej. Er der nogle af jer der ligger inde med eller kan tegne et diagram der viser hvordan et olietryk/ kølevands overtemperatur alarm virker.Jeg har noget monteret, men ved ikke om det virker. Jeg kan ikke pt gå ud og fysisk kikke på det, da jeg ikke er hjemme. Der sidder et horn og et relæ som jeg tror er til alarmen, men aldrig hørt det larme.Der skal vel være en alarm når man sætter tænding på da olietrykket er lavt. Motoren er en Ford Lehmann 2715 120 HK Diesel.
 På forhånd tak
 |  For vores  mercruiser 3,0 er det meget simpelt, at lydgiver får +12v når tændingsnøgle drejes til ignition og får stel / -12V fra temperatur termostaten, olietryksmåleren og i vores tilfælde lavt niveau for drevolie. Derfor lyder alarmen indtil olietrykket er OK 
Se diagram side 2&4 sektion 4E i manual 13 for mercruiser 3,0.
				__________________Hilsen Leif
 medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-10-2009, 19:19
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Bramming 
						Indlæg: 772
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hej Leif. Takker ser simpel ud. Nu skal jeg bare se hvordan det ser ud på båden når jeg kommer hjem. 
				__________________Scand 32 Atlantic årgang 1984.
 Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
 XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
 
 Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
 
 Tidligere både:
 Banner 28 årgang 1974
 120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
 BW 71C 1:1
 Fast aksel
 14"/11" 4 bladet bronze skrue.
 
 Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
 
 14' Vator styrepults jolle årgang?
 25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
 |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,213 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, razmesSteda |  | 
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:02.