|  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				13-07-2016, 11:05
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2016 Bopæl: Thisted 
						Indlæg: 9
					      |  |  
	
	| 
				
				Pris, gode råd, kan det betale sig
			 
 HejJeg har lidt kik på en glasfiberbåd Folkeparca 22 fod. Jeg skal bruge den til sejlads på limfjorden med mine drenge og vil gerne kunne overnatte i havnen en gang imellem.
 
 Den ser fin ud. Motor Diesel 2 cyl 20 HK Fabrikat ?. Motor er ude da der skal ny bundkar pakning men er lovet motor og gear er helt ok. nok fra et sted i 70'er ??
 
 kaleche skal der nyt på.
 Der skal nye lister rundt vinduer.
 Skal bundmales
 Ingen bådvogn
 Resten ser altså fint ud
 
 Jeg er selv håndværker (mekaniker for laaang tid siden og ellers handymand :-) ) og regner med jeg kan lave det meste, dog ikke kaleche.
 Jeg har lidt billeder men ved ikke hvordan man uploader dem her i forum?
 
 Har i gode råd eller noget jeg især skal kigge efter på denne type båd?
 Hvordan sejler den, alle input er velkommen :-)
 Jeg skal give 10000 for den, kan det betale sig hvis jeg ikke regner mine egne timer med?
 Kan denne båd trækkes på en trailer?
 Hilsen Ole
 |  
	
	| 
			
			 
			
				13-07-2016, 14:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jan 2016 Bopæl: Vejle 
						Indlæg: 38
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Nanosalg  HejJeg har lidt kik på en glasfiberbåd Folkeparca 22 fod. Jeg skal bruge den til sejlads på limfjorden med mine drenge og vil gerne kunne overnatte i havnen en gang imellem.
 
 Den ser fin ud. Motor Diesel 2 cyl 20 HK Fabrikat ?. Motor er ude da der skal ny bundkar pakning men er lovet motor og gear er helt ok. nok fra et sted i 70'er ??
 
 kaleche skal der nyt på.
 Der skal nye lister rundt vinduer.
 Skal bundmales
 Ingen bådvogn
 Resten ser altså fint ud
 
 Jeg er selv håndværker (mekaniker for laaang tid siden og ellers handymand :-) ) og regner med jeg kan lave det meste, dog ikke kaleche.
 Jeg har lidt billeder men ved ikke hvordan man uploader dem her i forum?
 
 Har i gode råd eller noget jeg især skal kigge efter på denne type båd?
 Hvordan sejler den, alle input er velkommen :-)
 Jeg skal give 10000 for den, kan det betale sig hvis jeg ikke regner mine egne timer med?
 Kan denne båd trækkes på en trailer?
 Hilsen Ole
 |  Du må efter min mening ikke købe en motor du ikke har hørt køre, mekaniker eller ej
			
			
			
			
				  |  
	
	| 
			
			 
			
				14-07-2016, 07:38
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2016 Bopæl: Thisted 
						Indlæg: 9
					      |  |  
	
	| 
				
				Billeder
			 
 
                  
		Her er lidt billeder af den |  
	
	| 
			
			 
			
				14-07-2016, 08:21
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jan 2016 Bopæl: Vejle 
						Indlæg: 38
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Nanosalg  Her er lidt billeder af den |  Jamen så langt så godt, men du køber da heller ikke en bil uden at have prøvekørt den. |  
	
	| 
			
			 
			
				20-12-2016, 17:23
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  |  |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2016 Bopæl: Malling 
						Indlæg: 3
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hej NanosalgFik du købt båden?
 Det er da en ok
 
				__________________Mvh Lars
 
 Nor-fisk 21"
 3gm20f Yanmar
 
 Ukendt (ryds) 14"
 15 HK marine 2 takt kort
 |  
	
	| 
			
			 
			
				23-12-2016, 17:12
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 Bopæl: Esbjerg 
						Indlæg: 76
					      |  |  
	
	| 
                  
		Til den pris skal du da bare købe hvis du ellers synes godt om båden, specielt når du nu har en baggrund som mekaniker. 
				__________________  
Bayliner 2855, årg. 2001 
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk 
Bravo III
 
Tidligere båd: 
Maxum 2100 SC årg. 1999 
Mercruiser 5.0 V8 220 hk 
AlphaOne GenII 1.62R
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				22-01-2017, 08:50
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2016 Bopæl: Thisted 
						Indlæg: 9
					      |  |  
	
	| 
                  
		Ja jeg købte båden og er i fuld gang med at få den klar til forår. Bunden er slebet helt ned og givet 6 gange epoxy. Kalechen har jeg genbrugt og syet om. Så kan den godt bruges indtil jeg får mod på at selv sy en ny :-) Motor har jeg haft toppen af og renset skyllekanaler mv. og den er lagt i båden. Lyder til at den køre fint. Måtte lave lidt om forandringer da motoren der var med aldrig havde siddet i denne båd :-)Jeg er nu ved at lave lidt aptering i cockpit. Jeg bruger østenfiner som jeg giver Gori teak og derefter ca. 6 gange lak. Det bliver ok til at det er første gang jeg prøver det. Dog meget pænere der hvor jeg bruger den noget dyre Okoumé krydsfinér.
 Eneste problem med at lave nyt træværk er at resten af cockpit kommer til at se lidt mat ud, så skal have slebet og malet indvendigt inden jeg montere apteringen :-)
 Der går sørme nogle timer med et sådan projekt men hyggeligt at "nusse" med.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				25-01-2017, 17:01
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: Odense 
						Indlæg: 1,377
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det lyder som et hyggeligt projekt, og til den pris er der jo også råd til at putte lidt penge i den uden det ødelægger den gode forretning. 
Vi vil meget gerne holdes opdateres med lidt billeder  
				__________________/Martin
 
 En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
 
 _______________________________________
 Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
 
 Once you go black - you'll never go back !!
 _______________________________________
 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-04-2017, 07:37
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2016 Bopæl: Thisted 
						Indlæg: 9
					      |  |  
	
	| 
                  
		Så må det være det for denne gang. Må hellere få den i vandet og se om den sejler ok, inden jeg laver mere :-) Her er lidt billeder af den som der ser ud nu. Min Albin AD21 motor er dog lang tid om at starte når den er kold. Den skal tørne mange gange i starteren før den kommer igang. Der er ingen forvarmer. Hvis den får varm luft i indsugningen fra en gas brænder, starter den meget nemt. Kan man påbygge en forvarmer i luftfilter kassen?
 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-04-2017, 17:48
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Bramming 
						Indlæg: 772
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Nanosalg  Så må det være det for denne gang. Må hellere få den i vandet og se om den sejler ok, inden jeg laver mere :-) Her er lidt billeder af den som der ser ud nu. Min Albin AD21 motor er dog lang tid om at starte når den er kold. Den skal tørne mange gange i starteren før den kommer igang. Der er ingen forvarmer. Hvis den får varm luft i indsugningen fra en gas brænder, starter den meget nemt. Kan man påbygge en forvarmer i luftfilter kassen?
 |  Nu skriver du at din motor er svær at starte når den er kold. Har du trykket koldstarts knappen ind? 
Se her: http://www.albinmotor.com/AlbinMotor...ns_eng_ger.pdf
				__________________Scand 32 Atlantic årgang 1984.
 Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
 XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
 
 Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
 
 Tidligere både:
 Banner 28 årgang 1974
 120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
 BW 71C 1:1
 Fast aksel
 14"/11" 4 bladet bronze skrue.
 
 Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
 
 14' Vator styrepults jolle årgang?
 25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				27-04-2017, 05:54
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			|  |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2016 Bopæl: Thisted 
						Indlæg: 9
					      |  |  
	
	| 
                  
		Ja den er trykket ind. Jeg har lidt en mistanke om at diesel løber retur fra pumpen. Min håndpumpe der sidder på fødepumpen virker ikke så godt, så da jeg luftede ud ved at tørne motor med håndsving og efterfølgende prøvede at starte, så sprang den igang første gang. Når den så står et stykke tid og helt kold, er den svært at starte igen. den skal tørne mange gange.Overvejer at sætte en elektrisk fødepumpe på for at se om det skulle hjælpe.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				27-04-2017, 17:14
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: May 2009 Bopæl: Bramming 
						Indlæg: 772
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Nanosalg  Ja den er trykket ind. Jeg har lidt en mistanke om at diesel løber retur fra pumpen. Min håndpumpe der sidder på fødepumpen virker ikke så godt, så da jeg luftede ud ved at tørne motor med håndsving og efterfølgende prøvede at starte, så sprang den igang første gang. Når den så står et stykke tid og helt kold, er den svært at starte igen. den skal tørne mange gange.Overvejer at sætte en elektrisk fødepumpe på for at se om det skulle hjælpe.
 |  Har du lige skiftet filter eller har haft rørt ved brændstofs systemet for det lyder som en utæthed som du måske ikke kan se. En o-ring der ikke sidder rigtigt?
				__________________Scand 32 Atlantic årgang 1984.
 Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
 XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
 
 Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
 
 Tidligere både:
 Banner 28 årgang 1974
 120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
 BW 71C 1:1
 Fast aksel
 14"/11" 4 bladet bronze skrue.
 
 Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
 
 14' Vator styrepults jolle årgang?
 25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
 |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,216 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, servisnyy_lrMn |  |