Citér:
Originally Posted by Ulman
Forholdet mellem planende motorbåde og andre sejlere i Roskilde Fjord er et problem. Eller dvs. det virker som om det er os med planende motorbåde der er problemet. Det betyder at der igangsættes initiativer for at begrænse vores muligheder for at sejle i fjorden. Der er fastsat regler for hvor der må sejles frit, og hvor vi dermed må plane. Men det forsøges også at begrænse antallet af planende motorbåde. Jeg frygter at pres fra naturfredsningsforeninger, miljøinteresser og sejlbådsfolket betyder NUL planende motorbåde i Roskilde Fjord i løbet af relativt få år.
Jeg kunne godt tænke mig at høre andre herinde omkring hvad der kan gøres ved problemet. Jeg kunne godt tænke mig at nå til et punkt hvor vi kan sameksistere på et plan hvor al form for sejlads er mulig.
Hvad skal der til ?
|
Det har jeg oss oplevet i roskilde fjord.
Jeg har ofte været udsat for at kajak roer taler meget grimt om motorbådsfolket når de er sejlet forbi imens jeg har rigget båden fra eller til..
Og kun hver 5 Kludesejler gider at hilse..
Jeg syntes altid at jeg har sejlet pænt i fjorden..
Men jeg gider sku ikke at ha' min båd liggende i en havn man ikke føler sig velkommen i fordi man kun har en motor i sin båd..
Derfor er jeg ret sikker på at jeg vil flytte til dragerup marina i Holbæk, der er lidt mere vand, så der er vel plads nok til alle der..
Surt og trist syntes jeg.. Især nu hvor man endelig kender et par fendere fra roskilde havn.