Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 1,272
1 medlemmer og 1,271 gæster
coleenun69
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 28-07-2010, 02:11
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Støjdæmper-ide´ til 2 takt

Jeg har en Doral med en nyere 115 HP injec. 2 takt påhængsmotor, og selvom den ikke er nær så støjende som de ældre typer at 2 takter, er den dog noget mere larmende end min sidste båd der havde en meget tyst Volvo Penta 4,3.

Så nu har jeg tænkt over om man ikke kunne lave en lamineret glasfiber-skærm med støjdæmpende matriale inde mellem lagene... Den skal så kunne sættes på den rundbue kant der er rundt om motorbrønden således den dækker helt ind mod båden, begge sider og og opefter, lidt lige som en halv omvendt gryde... Det kunne måske endda pynte hvis man laver den i samme farve som båden ellers har... Den behøver ikke være ret høj da motoren sidder langt nede i brønden..

Har nogen herinde set noget lign. eller selv rodet med samme ide´, så vil jeg gerne høre om det, og også hvis i har nogle tanker og ider´ til hvordan man slipper nemmest om ved det...

Jeg har lagt mærke til, at sidder jeg på den anden side af frontruden i min bowrider, hører man næsten ikke motoren, så en sådan skærm ville virkligt batte noget...
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 119,434
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, coleenun69
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:31.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden