Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 652
2 medlemmer og 650 gæster
45Ma, FortuneTigerJsd670Boamy
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 25-08-2010, 19:31
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
førstegangskøber.

Har kig på en båd, der står til 850,000 Kr, da det er et førstegangskøb har jeg ikke den fjerneste ide om hvordan man handler sådan en.. den vil blive efterset af en båd sagkyndig men udover det er det vel meget normalt at handle på prisen... den har stået til salg knap 2 år, der foreligger div kvitteringer på alt hvad der er lavet af service og vedligehold, og på alt det elektroniske (gps radar osv. til 57,000;-), samt 3 år gammel kaleche, alt i alt ca for 250,000 Kr alt sammen inden for de sidste 5 år. Hvis jeg kigger lidt rundt, mest i udlandet, er snit prisen for noget tilsvarende i stand og vedligehold ca. 680,000 Kr, nogen med anderledes plotter og så videre, men det er vel også kun et godt salgsargument det første år efter de er indstalleret... har lagt mærke til at sejlbåde ikke er urealisk at slå mellem 20 - 25 % af i forbindelse med handel, liggetid, det er købers marked og en snart sluttelig sæson, men aner det som sagt ikke. Skibet jeg har i kikkerten, er en yderst velholdt Birchwoodts 37, 1988, har uden for sæson altid haft varme og ser faktisk rigtig godt ud, ville det som udgangspunkt være helt hen i vejret at byde 650 - 700,000 Kr som en start og så handle der fra?? eller er det at pis.. på sælger?? man sætter velen pris og forventer vel at der ønskes at handle på den .. eller hvordan.. jeg syntes måske den skal ha' andet betræk på hynder, nyt komfur osv..

Tak for al input
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 115,649
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, FortuneTigerJsd670Boamy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden