Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 230
2 medlemmer og 228 gæster
maximllmt, NickiOsbor
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #9  
Gammel 23-02-2011, 18:28
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
rigtig mange halvplaner får utroligt meget ud af at montere trimflaps. da de jo er lidt tunge i røven. Min egen halvplaner Finmar fik flaps monteret og resultatet blev at jeg ved 12-13 knob som jeg sejler mest, skulle bruge 200rpm mindre, og hækbølgen er ikke større end ved andre planende både.
ved sejlads i hård sø vil jeg foretrække en halvplaner da den ligger tungere i vandet, 15m/s er ingen hindring for mig og plads er der nok af for flyvebådene ligger i havn
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,030
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, NickiOsbor
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden