Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 829
0 medlemmer og 829 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 1,223, 15-06-2024 at 00:24.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 06-07-2011, 11:51
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
GPS tracker?

Har en GPS tracker fra Trackmate (på foranledning af Bavaria Yachtforsikring).

Har nu igennem de ca. 8 mdr. jeg har haft den oplevet alvorlige fejl 4 gange som har medført mange kedelige situationer hvor man tror at båden er stjålet med iværksættelse efter båden de 2 af gangene og 2 andre gange med nedbrud, så jeg f.eks. lige nu ikke har kunne bruge min tracker siden d. 23/6-11 og Trackmate er hver eneste gang utrolig dårlige til at svare på mails, telefon opkald og generel opfølgning på problemer!

Jeg regner derfor ikke med at forlænge mit abonnement hos dem når det udløber ved 12 mdr. og kigger derfor efter alternativer.

Jeg kunne godt tænke mig en med mulighed for div. udvidelser som f.eks. tænd/sluk af f.eks. køleskab/varme eller lign. i båden via sms, vandsensor, temperatursensor mv. og derudover skal den være med weblogin hvor man kan se hvor den er nu.

Har kigget på en fra Garmin til ca. 1500,- som jeg vil tro er et stabilt produkt man kan stole på, der er dog ingen som helst muligheder for ekstra funktioner. Tilgengæld har de en app til Iphone/Android så man nemt og hurtigt kan se dens position på sin tlf.!

Så har jeg kigget på en Microtracker EPS2 til 2995,- som kan køre på sine egne batterier i op til 2 år, men problemet er at det kræver at den kun "vågner" op få gange om dagen for at afgive sin position, men det duer jo ikke at den kun afgiver sin position f.eks. 4 gange i døgnet, dvs. hver 6. time, for så får jeg jo højst sandsynligt at vide alt for sent hvis båden bliver stjålet! Sætter man den istedet til at afgive sin position hvert 10. minut er det problem løst, men tilgengæld vil batterierne være opbrugt lyn hurtigt og denne tracker har ikke mulighed for tilslutning til 12V i båden som de fleste andre trackere har! Derudover har den heller ikke mulighed for tilslutning af nogen ekstra funktioner.

Derfor håber jeg at nogen her kender til en tracker til fornuftig pris som opfylder mine krav?
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 116,312
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Gadrosed
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden