Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 221
1 medlemmer og 220 gæster
Jamesgob
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #7  
Gammel 05-01-2012, 06:32
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg kan ikke svare dig på hvad forskellen er, men lige præcis på topstykkerne ville jeg gå efter et par andre Vortec. Umiddelbart handler det der Vortec om noget der anvender en såkaldt Vortex, som er en roterende bevægelse af væske om et centrum der ikke bevæger sig. Ligesom når du ser en tornado, der dog bare er luft med samme bevægelsesmønster. Men hvordan dette er anvendt i et topstykke, ved jeg ikke. Måske bliver brændstoffer skudt ind i forbrændingskammeret med den bevægelse. Og måske er der en ingeniør til stede ?


http://www.michiganmotorz.com/cylind...red-p-819.html
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
 

Tags
mercruiser, topstykke, ventil, vippearm, vortec


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,037
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, TiffaniJtl
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden