Galvanisk tæring ??
Halløj.
Jeg har til min skræk opdaget at jeg har en del tæring på bravo III drevet.
Specielt der hvor skruerne er monteret.
Det giver måske mening da skruerne er rustfri og delene er aluminium, og det er ikke en god coctail vedr elektrisk strøm.
Såvidt jeg kan se ser det næsten ud til at pakningen er blotet lidt for meget..... Jeg har ikke tappet olien af drevet her da hun kom på land, så jeg har ikke set om der er kommet vand ind..... Og nu er det godt med frostvær... pyh ha...
Men så vidt jeg har fundet ud af er at delen der er tæret kraftigt er en udskiftelig del.
Den hedder på engelsk Bearing Carrier og har part # 865876A01 eller 9-72606.
Den skulle være til at skrue ud med det rigtige stykke værktøj og "ser ud til at være næsten lige ud af landevejen"...
Er der nogen der har prøvet at skifte den? Og hvad koster sådan en svend i DK.
Men det største problem er også hvad forsager dette?, eller rettere der må være noget der ikke virker korrekt i det elektriske siden der tæres på drevet og ikke på tærerklodserne. De to tærerklodser på trimcylinderne er næsten væk, men tærerpladen over propellerne er næsten intakt. Kan det skyldes en dårlig forbindelse et eller andet sted?
Skal jeg prøve at tappe olie af drevet nu selvom det fryser for at se om der er vand i olien???
Go weekend.
J
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|