Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 1,275
2 medlemmer og 1,273 gæster
Angeldn, MorrissCipse
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 13-08-2012, 10:17
Karl Karl er offline
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: København
Indlæg: 2
6 unge amatører og et stort projekt

Hej allesammen,

Det er min første tråd på det her forum, jeg håber I vil tage godt imod mig. Jeg skal forsøge at byde ind med alt hvad jeg kan, på trods af jeg er 'ny' i bådverdenen.

Grunden til jeg skriver, er at jeg har indledt et ret stort projekt, og jeg kan bruge al den hjælp jeg kan få. Jeg er nemlig blevet tilbudt en gratis båd, og har snakket med den nuværende ejer om at slå os sammen, og samarbejde om at renovere og eje den. Det er en 30 fod træbåd, 45 hk dieselmoter og 8 meter mast fra 1956. Den har stået på land i 4 år, og kræver en kærlig hånd eller ti.
Jeg samler et hold på 5 -6 af mine bedste venner, og sammen med den nuværende ejer, vil vi arbejde ca. to dage om måneden, på at få den i stand og gøre hvad der skal gøres, for at kunne sejle den indenfor et par år. I bunden har jeg et link til billeder af båden.

Der er to ting, vi skal have klaret, før vi kan /vil gå igang, og her vil nogen af jer måske hjælpe?

1. Vi skal finde et sted den kan ligge. Vi har ikke råd til 500 -1000 kroner om måneden i en sejlklub, og vil gerne ha' den liggende i Københavnsområdet - er der nogen der har idéer?

2. Vi skal ha' en fagkyndig til at vurdere dens stand og omfanget af arbejdet for os, og lægge grundrids til en arbejdsplan. Vi bliver nød til at vide hvad der skal til økonomisk og i timer for at det kan lykkes, før vi kan gå igang. Måske I kan give nogle råd ud fra billederne, og hvis der er en der ville donere et par timers blik på sagen, vil vi være lykkelige? Ellers prøver vi selv at finde nogle der har forstand på det i netværket omkring os.

I må forstå, at en stor del af grunden til vi gør det, er for at have noget fællesskab og noget socialt omkring det. Selv hvis det tager to år, og at båden aldrig bliver rigtig god, så vil vi nyde at samles omkring et projekt som det her, og det er halvdelen af glæden.



Spørgsmål;
Jeg håber at jeg kan få svar på flere spørgsmål løbende, hvis I er interesserede i projektet, og indtil da, er mine konkrete spørgsmål følgende;

- Er projektet for omfattende, ift. vi er 'fattige studerende', med masser af arbejdskraft men få penge.
- Er båden for gammel til overhovedet at spilde tid på?
- Hvor kan vi ligge den og arbejde over et par år, uden at det skal koste meget?
- Hvad synes I man bør være særligt opmærksom på, når man planlægger et projekt som dette?
- Nogen der vil tage et kig på den, og hjælpe os med en arbejdsplan? (den ligger i Københavns Sydhavn)

Jeg vil gerne svare så godt jeg kan, på alle spørgsmål jeg har. Hvad synes I? Lyder det helt sindsygt, eller er det noget vi skal kaste os ud i?

Venlig hilsen, Karl Kristiansen


Link til billeder:
https://www.dropbox.com/sh/zsoo5o4tmuic2u6/snGBPrNIOy?m
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 119,284
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, tracioi60
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:12.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden