__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Update,
Fredag kl. 12 trillede en kammerat og jeg ned mod Bremen for at hente hans nye "brugte" SeaRay 190 Signature. og efter en krot prøvetur blev der skrevet lidt papirer og Vi var hjemme igen kl. 05.30 lørdag morgen - Lang tur En flot båd som 100% dækker hans behov.
Anyways - igår smed vi så hans i vandet for en rigtig lang prøvetur, den gik helt perfekt bortset fra den tog lidt vandet ind - bundproppen var ikke spændt nok
Vi hev båden hjem til mig og min kammerat gik i gang med at rengøre den og jeg gik endelig i gang med min egen..
Den startede første gang efter små 5 sekunder og gik i tomgang i små 15-20 min. for at bliver driftvarm. Så løsnede vi drevolieskruen og lod det langsomt løbe af, vi fik tappet 7 liter olie af motoren, skiftet filtre, påfyldt ny olie og drevolie mv. Den blev så startet op igen, så nu er den næsten klar til sejlads.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..