|
» Online brugere: 317 |
| 0 medlemmer og 317 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
|
Se afstemningsresultat: Bedste påhængsmotor, hvilket mærke foretrækker du?
|
|
Mercury
|
  
|
19 |
21.59% |
|
Yamaha
|
  
|
30 |
34.09% |
|
Suzuki
|
  
|
15 |
17.05% |
|
Johnson
|
  
|
6 |
6.82% |
|
Mariner
|
  
|
3 |
3.41% |
|
Tohatsu
|
  
|
6 |
6.82% |
|
En helt anden - skriv gerne model i tråd
|
  
|
9 |
10.23% |
 |

16-05-2009, 18:59
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Så kører den ligesom min 1956 Husqvarna 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

16-05-2009, 20:09
|
 |
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: nær odense
Indlæg: 41
|
|
HEYYY HVOR E-Tec
Evenrude E-Tec er NO.1 OVER ALLE griner frækt.......
|

16-05-2009, 20:16
|
 |
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: nær odense
Indlæg: 41
|
|
!!!
johnson og evenrude er bestemt ikke det samme.... joooo i de gode gamle dage men det er nu længe siden johnson NAVNET ligger i en SKUFFE og venter på hvad de skal bruge det til ......... det er jo 4 T motorer (da man kom med F-rem/e-tec)
|

16-05-2009, 20:57
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Johnson/evinrude var det samme op til 1997 hvor også Johnson solgtes med det berygtede Ficht system, men da systemet betød at masser af motorer havarerede blev johnson fra 1998 ført tilbage til karburatormotorer og samtidigt solgte OMC både Johnson og Evinrude 4 takt motorer der var relabelede Suzuki motorer det fortsatte indtil konkursen for OMC i 2001 fra 2000 ændredes FICHT systemet let og blev omdøbt Ficht RAM
Bombardier købte så konkursboet i 2002 og begyndte at sælge Evinruder med Ficht RAM og senere blev det omdøbt til ETEC Johnson navnet fortsatte med 2 t karburatormotorer og relabelede 4 t Suzukimotorer op til 2007 hvor Johnson navnet udgik
Så i 1997 blev der skam produceret Johnson motorr med FICHT
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

17-05-2009, 05:52
|
 |
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: nær odense
Indlæg: 41
|
|
Een
sådan... men udgået er det nu ik helt ........ tror nu ikke de bare smider det navn VÆK men las se hvad der sker med tiden.......
|

17-05-2009, 09:41
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Nej navnet tror jeg heller ikke Bombardier sælger - men der produceres ingen Johnson motorer mere derfor kaldte jeg det at de var "udgået"
Selvom jeg er en OMC mand - altså syntes vældigt godt om de mange motorer OMC har lavet så piner det mig at Johnson er udgået idet de altid i mine øjne har været de flotteste motorer se bare på denne
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

17-05-2009, 09:50
|
 |
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: nær odense
Indlæg: 41
|
|
EEn
Jeps den er sku SMUK ... og Johnson er nået af det medste stabille motor bare se de gamle de køre bare igemmen mit job ser jeg en del af de gamle en kærlig hånd og de er klar til en sæson meer er og bliver johnson/evenrude mand
|

18-05-2009, 08:21
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
|
|
hej
hvad er der sket med HONDA, det er en stor fejl de ikke er med i afstemningen.
Det er helt klart den bedste motor.
|

18-05-2009, 09:11
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Ja honda er fine motorer - har selv haft en 75 hk 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

04-08-2009, 20:00
|
|
|
jeg har en 02 Fitch RAM ,E-teck )
kanon motor jeg er RIGTIGTglad for ..rigtigt høj moment ,RIGTIG hurtig på omdrejinger .og reliable ,yderliger relativ billigt i drift i forhold til mine gammle kaburator (forbrug med crusing 30 knt 35lt /t wot 55knt 50-55lt...har haft mange trollingraces i østersøen ..og jeg har altrig haft problemer mer end en vandskiftefilter .
self om motoren har haft en tour med ubåden ..
jeg har lige skiftet til en ny 4 bldt 15" prop og set motor yderlige 2 cm oppe (ny jackplate ..)
ednu en fiskekutter med roostertail ..  i
dag WOT 57 knt ..i morgen prøver jeg 17" High 5 .for at få en good HOLESHOT .
men tro at jeg skal har en cleaver for at få toppen ..lars har du ikke en til piraten ??
ang køb ..jeg køber mig altrig en 4 takkter ...e-teck rules ..
kan finde en good ficht på ebay ityskland for rigtigt små penge . men køb ikke en før o2 .
|

25-01-2010, 22:13
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: midt jylland
Indlæg: 90
|
|
jeg har en e-tec 2 takter og det synes jeg virker fint, kører og larmer ikke mere end en 4 takter
|

01-08-2010, 02:08
|
|
|
Et lille tillæg til Evinrude historiene.
Det var deres 6 cylindrede motor der var et problembarn, og det i sådan en grad at de ganske rigtigt knækkede nakken på det...
De 4 cylindrede var og er ganske gangsikre, De fik også styr på de 6 cylindrede da Bombardier havde overtaget Evinrude.
Selve Fitch systemet har ry for at være ganske sikkert, og der er et utal af sikkerhedsalarmer til at advare brugeren hvis der opsstår problemer med den automatiske smørring.
Den helt nye E-tech kan endda køre helt uden olie hvis problemet opstår, den går i lowmode med max omdrejningerne begrænset, men nok til man kan nå i land.
Evinrude laver kun 2 takt´s med indsprøjtning, og de er blevet meget nøjsomme, endda mere en visse 4 taktere og med renere udstødning, og så vejer de noget mindre og har noget større moment en tilsvarende 4 taktere.
Alt dette har jeg fra forskellige Amerikanske forummer og læste test... Jeg har med vilje undgået de film-test man kan se på Youtube der viser total overlegenhed med Evinrude´s motor i test mod andre fabrikanter, jeg tror de er farvede....
|

01-08-2010, 14:06
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: midt jylland
Indlæg: 90
|
|
|
nåå
det var nu ikke kun de 6 cyl der havde problemer. også de v4 var der en del der døde,
__________________
campion 580 chase
evinrude 250 ho
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,245
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, AlvinHaM |
|