» Online brugere: 179 |
0 medlemmer og 179 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

19-05-2009, 12:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Flot !!
Det var en flot liste, meget informativ !!! Er der ikke lige en der laver en for Volvo osse???
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

19-05-2009, 13:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Godt lavet, hr. Tonø.
Det er der mange der kan bruge.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-05-2009, 13:49
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Fin liste,
Det passer udemærket med hvad der sidder på min.
(Mirage plus P13)
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

19-05-2009, 14:59
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Perfekt
Jeg faldt dog over følgende under Enertia
Citér:
"lige stigninger til motorer op til 135 hk – og ulige over 135hk, Alpha og Bravo One"
|
sikke noget vrøvl - propellen ved jo ikke hvilket drev/motor den kommer på så de ulige kan også bruges på motorer under 135 hk  jeg har kørt med såvel lige som ulige stigninger af enertia på forskellige motorer over og under 135 hk hehehe
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

19-05-2009, 15:04
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
"lige stigninger til motorer op til 135 hk – og ulige over 135hk, Alpha og Bravo One"
Citér:
Originally Posted by ENN
Perfekt
Jeg faldt dog over følgende under Enertia sikke noget vrøvl - propellen ved jo ikke hvilket drev/motor den kommer på så de ulige kan også bruges på motorer under 135 hk  jeg har kørt med såvel lige som ulige stigninger af enertia på forskellige motorer over og under 135 hk hehehe
|
Det må være dig ENN. 
Du bruger jo heller ikke BMW olie...
måske er de er delt op i 14-16-18 og 19-21-23
Men det er da noget pladder.
Det passer med min Mirage. 270 hk 13P
Edit:
Her på siden står der.
tilgængelig for alle fra 135hk og op for udenbords, Alpha og Bravo One drev op til 320hk
fås i stigning fra 14" op til 22"
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 19-05-2009 kl. 15:11.
|

19-05-2009, 16:13
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Super intiativ.
God informativ tekst, og fine detaljerede billeder osse... :-)
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

19-05-2009, 17:16
|
|
Super flot, og letforståelig guide.
Hvad giver det, at en propel er lappet? (mit gæt bedre stignings balance)
|

19-05-2009, 18:46
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Fehler fra min side 
Jeg var blevet træt - og min chef ville pludeselig have noget strategi-noget-pladder..
Pladder, bestemt ja i den sammenhæng som iøvrigt var om Fury'en - men for en HighFive er alle med lige stigning til mindre motorer (den lille gearkasse) og dem med ulige til store gearkasser (udenbords over 135hk og diverse drev..
Men mange tak for de rosende ord 
Når en propel er "Lappet", betyder det at den bliver bearbejdet i hånden efter produktion. Det sikre at stigning og diameter er præcis inden for kundens specifikationer samt at bladene er ekstra skarpe og tynde.
Ikke altid super relevant for os dødelige
PS - men jeg har da 2 stk på hylden hvis du vil prøve 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Sidst redigeret af Lars T; 19-05-2009 kl. 18:52.
|

19-05-2009, 19:28
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Det ser godt ud Lars, godt initiativ.
Finanskrisen må da helt sikkert have ramt din arbejdsplads eller også har du en meget large chef :-)
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,164
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, LeslieMew |
|