» Online brugere: 243 |
0 medlemmer og 243 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

24-05-2009, 21:45
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jeg skal lige undersøge det- vender tilbage - kan nemlig ikke huske hvad jeg gav for dem
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

24-05-2009, 22:19
|
|
OK giv mig et praj om prisen når du finder den
|

24-05-2009, 22:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ja, tanken om en brand ombord, hvor der findes hundreder af liter benzin er skræmmende - det kan udvikle sig katastrofalt hurtigt.
Selv om de færreste når at reagere før skaden er sket, eller i værste fald det er for sent, så bringer det et nyt spørgsmål med på vejen:
Hvor mange medbringer pulverslukkere og evt. hvor mange stk. findes i båden ?
Erjohans´s Bayliner er af nyere dato, men vigtigheden af at kontrollere benzinforbindelser jævnligt bør gøres uanset bådens alder.
Har netop set en Scarab 38 årgang 1984 - der kunne være 800 liter benzin ombord.....Utroligt at folk tør sejle med fulde benzintanke.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

25-05-2009, 06:34
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Utroligt at folk tør sejle med fulde benzintanke.
|
Utroligt at folk tør at sejle med næsten tomme tanke. 
Det er et dilemma...
Men tror du ikke at en 800 liters tank med 50 liter er farligere end en fyldt 800liters tank ?
De 800 liter brænder længe men de 50 liter brænder meget hurtigt 
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

25-05-2009, 08:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg så en test i fjernsynet hvor man havde 2 beholdere en med en slat benzin og en med en slat diesel, begge beholdere blev anbragt på noget brændbart og der blev sat ild under beholderene. Det var den med dieselolie der eksploderede 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

31-05-2009, 21:13
|
|
Ja så blev problemet med udløbende benzin i båden løst. Det var en dobbeltfejl. Nr. 1 vacumventilen lukkede ikke; men det værste var nok at en 3 år gammel benzinslange tilsyneladende var født med fejl. Efter den blev sprættet op viste det sig at der på slangen der kun er 40cm var 2 fejl i gummiet på indersiden. Dette kunne ikke ses fra ydersiden da slangen var dækket af stofvæv.
Konsekvensen er nu blevet at slangen er udskiftet til en af ren gummi og jeg har monteret en alarm der indikerer hvis der er benzindampe i motorrummet ( 25% af laveste værdi for eksplosion) Denne alarm har jeg yderligere modificeret så jeg også får en extern alarm hvis grænsen overskrides. Også hvis motoren overdøver alarmen.
Dette kan være en advarsel til andre om ikke blindt at stole på en ny benzinslange. Konsekvenserne kan blive katastrofale.
|

31-05-2009, 21:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
En stor del af de bådbrande der hvert år sker, skyldes ofte en defekt i brændstofsystemet herunder defekte slanger, manglende kontrol af spændebånd osv.
Jeg har selv oplevet at hydrilpakningen ved min tankmåler var utæt og at benzinen dermed flød rundt i tankrummet. Jeg opdagede det ved at båden lugtede meget af benzin, når den stod hjemme i carporten.
En ny pakning og jævnlig kontrol af alle brændstofforbindelser er efterfølgende blevet til fast rutine.
Heldigvis har jeg kun gummislanger fra benzintank til brændstoffilter - resten af vejen op til karburatoren er med metalrør.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
Benzin tilførsel
|
lbk |
Ældre både, vedligeholdelse og mekanik |
10 |
01-09-2009 20:56 |
Benzin i olien???
|
Wulff |
Motor |
22 |
22-07-2009 21:05 |
Benzin forbrug?
|
moseboen |
Motor |
16 |
11-11-2008 22:56 |
Benzin
|
Casper T |
Off topic |
4 |
29-07-2008 08:53 |
Motor - Benzin
|
KS1 |
Generelle spørgsmål |
1 |
22-06-2008 11:26 |
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,020
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Zarkosplaycle |
|