Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 183
1 medlemmer og 182 gæster
semmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 25-05-2009, 08:19
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
jeg så en test i fjernsynet hvor man havde 2 beholdere en med en slat benzin og en med en slat diesel, begge beholdere blev anbragt på noget brændbart og der blev sat ild under beholderene. Det var den med dieselolie der eksploderede
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #2  
Gammel 31-05-2009, 21:13
erjohans
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja så blev problemet med udløbende benzin i båden løst. Det var en dobbeltfejl. Nr. 1 vacumventilen lukkede ikke; men det værste var nok at en 3 år gammel benzinslange tilsyneladende var født med fejl. Efter den blev sprættet op viste det sig at der på slangen der kun er 40cm var 2 fejl i gummiet på indersiden. Dette kunne ikke ses fra ydersiden da slangen var dækket af stofvæv.
Konsekvensen er nu blevet at slangen er udskiftet til en af ren gummi og jeg har monteret en alarm der indikerer hvis der er benzindampe i motorrummet ( 25% af laveste værdi for eksplosion) Denne alarm har jeg yderligere modificeret så jeg også får en extern alarm hvis grænsen overskrides. Også hvis motoren overdøver alarmen.
Dette kan være en advarsel til andre om ikke blindt at stole på en ny benzinslange. Konsekvenserne kan blive katastrofale.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 31-05-2009, 21:59
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
En stor del af de bådbrande der hvert år sker, skyldes ofte en defekt i brændstofsystemet herunder defekte slanger, manglende kontrol af spændebånd osv.

Jeg har selv oplevet at hydrilpakningen ved min tankmåler var utæt og at benzinen dermed flød rundt i tankrummet. Jeg opdagede det ved at båden lugtede meget af benzin, når den stod hjemme i carporten.
En ny pakning og jævnlig kontrol af alle brændstofforbindelser er efterfølgende blevet til fast rutine.

Heldigvis har jeg kun gummislanger fra benzintank til brændstoffilter - resten af vejen op til karburatoren er med metalrør.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Benzin tilførsel lbk Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 10 01-09-2009 20:56
Benzin i olien??? Wulff Motor 22 22-07-2009 21:05
Benzin forbrug? moseboen Motor 16 11-11-2008 22:56
Benzin Casper T Off topic 4 29-07-2008 08:53
Motor - Benzin KS1 Generelle spørgsmål 1 22-06-2008 11:26

» Statistikker
Medlemmer: 126,162
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, lingodan
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:49.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden