| 
	
		
			
				| » Online brugere: 376 |  
| 0 medlemmer og 376 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 03:25
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 Bopæl: Romdrup ved Aalborg 
						Indlæg: 211
					      |  |  
	
	| 
				
				Benzin pumpe split ud tegning
			 
 Er der nogen der kan hjælpe med en split ud tegning af den mekaniske benzin pumpe på vores MC 3,0 1997. Manualerne på fenderen omhandler pumpen som en samlet enhed?Hvordan trækkes split/aksel for vippearmen ud?
 Hvordan venden indholdet i den nederste klokke?
 Kan / skal pakninger i pumpen skiftes?
 
 mvh. Leif
 
 Efter og før billeder
 
				 Sidst redigeret af lbk; 25-05-2009 kl. 03:39.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 04:01
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 Bopæl: Romdrup ved Aalborg 
						Indlæg: 211
					      |  |  
	
	| 
				
				Kaborator MC 3,0 1997
			 
 
                  
		Kaborator adskilt og renses og de 2 pakninger skiftes. Kan du skaffe disse NytDrev?
 Er der andet der skal udføres nu den er adskilt?
 |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 07:30
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		Priser:
 Pakningssæt til karburator type "M2" - 3.0 LX årgang 1997, kr. 299,-
 
 Benzinpumpe til 3.0 LX årgang 1997, kr. 619,-
 
 Monteringspakning til benzinpumpe, kr. 29,- ( medfølger benzinpumpen ).
 
 Alle priser er incl. moms og levering.
 
 Leveringstid ca. 10 dage.
 
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 10:56
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		pUMPEN ER SPECIEL FOR MARINEVERSIONEN (HVIS MEMBRANEN LÆKKER SÅ ER DER EN PLASTICSLANGE DER FØRER LÆKAGEN OP TIL KARBURATORENS INDSUGNING = INGEN BRANDFARE) DERFOR KAN EN ALM BIL VERSION IKKE ANVENDES 
JEG MENER IKKE DE ER RENOVERBARE - MAN SKIFTER DEM VED FEJL - OG DE KOSTER JO SÅ LIDT AT DELENE VILLE BLIVE DYRERE - SÅ ER DER FEJL PÅ DEN SÅ SKIFTES DEN MED EN NY
  
sORRY JEG HAVDE CAPSLOCK PÅ - VILLE IKKE RÅBE 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 11:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by ENN  pUMPEN ER SPECIEL FOR MARINEVERSIONEN (HVIS MEMBRANEN LÆKKER SÅ ER DER EN PLASTICSLANGE DER FØRER LÆKAGEN OP TIL KARBURATORENS INDSUGNING = INGEN BRANDFARE) DERFOR KAN EN ALM BIL VERSION IKKE ANVENDES 
JEG MENER IKKE DE ER RENOVERBARE - MAN SKIFTER DEM VED FEJL - OG DE KOSTER JO SÅ LIDT AT DELENE VILLE BLIVE DYRERE - SÅ ER DER FEJL PÅ DEN SÅ SKIFTES DEN MED EN NY
  
sORRY JEG HAVDE CAPSLOCK PÅ - VILLE IKKE RÅBE  |  tak for oplysningen. på min volvo er der også monteret en gul slange på pumpen, som jeg tit har undret mig over hvad pokker den er til  
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 11:59
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Ser du noget i den ( benzin) i den så er din membran i pumpen gået og så skal pumpen skiftes 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 12:10
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		niks der er ikke noget at se i slangen. jeg havde en ide om at det måske var en form for retur/tilbageløb til pumpen for der står ikke en disse om den i instruktionsbogen. 
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 12:16
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		På et tidspunkt fandt jeg alle mercruiser manualerne on - line de er meget populære ikke mindst på andre bådsider hvor indlæget kopieres livligt - hvis du læser denne manual:http://www-alt.mercurymarine.com/mne...26/26covr1.pdf 
Går ind under fuel pump på side 5A-8 så er det forklaret hvad "sight tuben2 er til
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 12:58
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 Bopæl: Romdrup ved Aalborg 
						Indlæg: 211
					      |  |  
	
	| 
                  
		Vi har ikke observeret fejl på pumpen; men jeg har haft den adskilt og mangler at samle delene i klokken. Hvilken rækkefølge og hvordan vender flyderen?Så hvis der er nogen den kan forklare / tegne op så er det perfekt.
 
 mvh. Leif
 |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 13:19
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg har ingen og kan ingen split tegning finde simpelthen fordi de ikke sælger løsdele til pumperne og de ikke er beregnet til at adskille. 
Måske du kan se noget i manualen?
  
Eler kigge her http://www.usboatsupply.com/Mercury_...&ms=170&si=963 
Et dumt spørgsmål - men hvorfor adskilte i den hvis den var OK? ja jeg kan skam også godt finde på at adskille fungerende ting men netop benzinpumper adskiller jeg ikke idet ricikoen for en lækage bagefter er stor   - og man ofte ikke kan få delene løst samt en ny koster småpenge    
Tidligere lagrede jeg dele til min mercruiser så jeg altid havde næsten alt på "lager" i sommerhuset - men det gør jeg ikke mere da fx nytdrev har de fleste dele på lager og skulle jeg akut behøve fx en pumpe så er jeg sikker på at rolf sender den med lyn og ild  
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 13:22
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Her er mercruisers tegning af pumpen - som det ses findes ingen løsdele 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 14:39
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				25-05-2009, 16:14
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 Bopæl: Romdrup ved Aalborg 
						Indlæg: 211
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by ENN  Jeg har ingen og kan ingen split tegning finde simpelthen fordi de ikke sælger løsdele til pumperne og de ikke er beregnet til at adskille. 
Måske du kan se noget i manualen?
  
Eler kigge her http://www.usboatsupply.com/Mercury_...&ms=170&si=963 
Et dumt spørgsmål - men hvorfor adskilte i den hvis den var OK? ja jeg kan skam også godt finde på at adskille fungerende ting men netop benzinpumper adskiller jeg ikke idet ricikoen for en lækage bagefter er stor   - og man ofte ikke kan få delene løst samt en ny koster småpenge    
Tidligere lagrede jeg dele til min mercruiser så jeg altid havde næsten alt på "lager" i sommerhuset - men det gør jeg ikke mere da fx nytdrev har de fleste dele på lager og skulle jeg akut behøve fx en pumpe så er jeg sikker på at rolf sender den med lyn og ild   |  Ja hvor dum kan man være at adskille fungerende mekanik; men i eftersøgning af snavs og lækager, så åbnede jeg altså. 
Den nederste del klokken, ser ud til at være beregnet for service; måske rengøring for bundfald??
  
Er der en som er vaks og åbner deres egen og oplyser hvordan det er samlet?
  
mvh. Leif
			
			
			
			
				  |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
		|  Similar Threads |  
	| Emne | Emne forfatter | Forum | Svar | Sidste indlæg |  
	| Benzin tilførsel | lbk | Ældre både, vedligeholdelse og mekanik | 10 | 01-09-2009 21:56 |  
	| Benzin læk | erjohans | Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer | 12 | 22-08-2009 13:43 |  
	| 110V cirkulation pumpe til AC | Siesta | Generelle spørgsmål | 2 | 20-04-2009 14:03 |  
	| Benzin | Casper T | Off topic | 4 | 29-07-2008 09:53 |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,217 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, FrankHails |  |