Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Links > Bådrelaterede links

» Online brugere: 391
0 medlemmer og 391 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 16-06-2009, 20:45
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Casper, voksen bliver jeg sku aldrig på det punkt så, de er så forfærdelige at man tror det er løgn... Så der vil jeg forblive i mit barnlige sind hvilket jeg er utroligt glad for...

Vil hellere sige til dig Casper at det er dig der skal få øjnene op for hvilke tosser det virkelig er.
Øhhh jeg kaldes altså CLASG......men Casper er nu også et pænt navn..!

Selvfølgelig skal du forblive ung sind, Nico...
Det jeg mente med indlægget var nu bare, at de politi'er som du har udestående med (jeg kender alt til de MEGET emsige betjente i Svb.sund, de er altså en minoritet indenfor politiet og "tosser" uden sidestykke), de er kommet for at blive og de forsvinder ikke selv om du er pissesur på dem.

Jeg mener de er ca. 40 betjente i Svendborg, og hovedparten er altså ret fornuftige. Desværre er der altså også lige de omtalte par stykker, der burde tage et par dage inde på kontoret for "sund fornuft".

Jeg har nogle gode venner, der er i styrken (ikke i svendborg), og min far var også betjent.
Og de oplevelser som de udsættes for, er ikke for sarte sjæle.
Ufatteligt de gider blive ved...!

Desværre er der spader i alle brancher, og det gælder bare om at undgå dem.
Tænk på, hvor dårligt ry mekaniker-branchen har.
Er du ikke mekaniker ?
Jeg tror heller ikke, at du vil bryde dig om, at blive sammenlignet med diverse elendige fuskere, som aldrig burde have lov til at gå med værktøj...

Forleden blev jeg stoppet for at køre 120 km/t på en jysk landevej uden trafik.
Betjenten talte hele tiden pænt og korrekt. "Blokken" var fremme, men pludselig så han VHF'en ligge på forsædet. (Det var een af mine venners, som jeg skulle lave en monteringsplade til)
Så spurgte han interesseret til den, og så tog fanden løs. Vi begyndte at snakke både (han var ejer af en 18 fods Sea Ray af ældre årgang).
Det endte med at vi udvekslede fif om gode slæbesteder i Midtjylland.
Behøver jeg at sige at blokken aldrig kom i brug ?
Reply With Quote
Gammel 16-06-2009, 21:46
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Billeder: 3
x

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af Lars T; 10-06-2012 kl. 17:05. Begrundelse: Slettet på forlangende
Reply With Quote
Gammel 16-06-2009, 23:32
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr

Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Det burde ikke have betydning om båden planer eller sejler 4 knob. Her burde man efter min mening, køre på folks "sunde fornuft" og sige at man eks. sejler efter forholdene men under 4-6 knob - og så man ikke laver "større, unødige bølger" end nødvendigt.

Første Eks. har jeg båden liggende lige udenfor lejligheden her i Sønderborg. Jeg bor ved en bro hvor de mellemstore både (Princess 62 - Sunseeker 50 fods m.m.) lige kan komme under broens éne søjle (uden at broen skal åbnes for dem) der ligger tættest på mig. Når de kommer sejlene, er det oftest med 8-10 knob hvilket jeg mener er unødvendigt. Jeg har set at flere af bådene i deres størrelse, sagtens kan komme igennem med 3-4 knob. Det er efter min mening unødvendige "bølger" de derfor laver og burde efter min mening give en advarsel eller direkte bøde. Behøver jeg nævne at Sea Ray'en bliver banket godt rundt når de kommer med for meget fart på?

Andet eks.

Mange af de mindre, IMØ kaldet "Speedbåde" (def. som under 14 fod og under 40-50 hk) banker igennem havnen hernede med alt hvad de kan. De laver ingen bølger, men da det er et havneområde og der ligger andre både ved begge sider af havnen, vil jeg mene at de laver "unødvendige bøler" og igen burde have både. Omvendt kommer nogle af optimistjollerne af og til også igennem med samme hastighed, men naturligvis uden at lave rigtige bølger, så bådene banker ind i kajen.

Mit budskab er sådan set bare, at politiet ikke skal lovgive for "hvilke både" der må hvad, men istedet køre mere på om folk sejler med "fornuft og omtanke". Har man taget et lovpligtigt Speedbådscertifikat, må man også besidde en form for fornuft til at kunne se hvornår man er til unødig ulempe og hvornår man blot sejler med omtanke.

Håber jeg fik det forklaret sådan nogenlunde - er en anelse træt
Reply With Quote
Gammel 17-06-2009, 11:35
Casper T
Gæst

[QUOTE=Clasg;14104] Øhhh jeg kaldes altså CLASG......men Casper er nu også et pænt navn..!

Casper er et meget pænt navn
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On