Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 175
0 medlemmer og 175 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Se afstemningsresultat: Hvilket drev er bedst?
Bravo I 2 33.33%
Bravo III 4 66.67%
Stemmer: 6. Du må ikke afgive din stemme

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 16-06-2009, 20:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Er der ikke også den fordel ved Mercruiser drevene, at de har en reservoir- beholder med drevolie, placeret højere end vandspejlet, og at dette forhindrer vandindtrængen ved utætheder?

Har VP noget tilsvarende?
Det er korrekt at der på de nyere Mercruiser drev er monteret et reservoir til drevet. Denne foranstaltning betyder, at drevet under drift udsættes for et svagt statisk overtryk, der forhindre vandindtrængen ved en evt. utæthed - drevolie kan komme ud, men vand kan ikke komme ind.

Ved for lav oliestand i drevreservoiret, vil en hyletone fremkomme.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-06-2009, 11:51
mohabba's Avatar
mohabba mohabba er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
Ja, tak for alt den gode info.

Vi sejler i Godthåbfjorden - en af verdens største fjordsystemer.

Vi leder efter en familiebåd. Vi overvejer især en Saga 25 og bruger faktisk den model som udgangspunkt når vi overvejer andre både - og ender altid ved sagaen igen.

Saga 25 har altid været meget populær i Grønland og der sejler rigtig mange. En i vores familie har en sådan med en volvo diesel 260 DP og det gavner virkelig med det kraftoverskud når der sejles materialer til hytten i fjorden med hele den pukkelryggede og de rensdyr som kom for tæt på hytten der skal med hjem igen ; )

Jeg kan godt lide Sagaens store motorrum og interiøret som er nemt at skifte hvis det trænger.

De har dog gerne fået skiftet motor for en 600-800 timer siden - alle diesel da man sværger til det her i Grl. Prisen ligger på 200.000 - 250.000 for pæne både.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,011
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MlertrozProgs
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden