Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 165
1 medlemmer og 164 gæster
Testerljj
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 28-07-2009, 09:28
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Jeg må tage nogle billeder - nej ankerbrønden er støbt i glasfiber, så den eneste forbindelse er der hvor udluftningsslangen er monteret.. Der er også en åbning fra ankerbrønden ud i det fri...Men, måske den store slange til påfyldningsstudsen skal monteres anderledes/have et ekstra spændbånd.. det var som om den var gledet lidt ned og båndet samtidigt var løst...Det var så her den fik sigaflex og blev spændt godt fast..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 28-07-2009, 09:48
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Der skal ikke lugte af benzin - du må eftergå alle slanger og spændbånd samt efterse tanken (er der skruet en skrue ind i den fx.) benzinlugt skal der ikke være

tit er benzinslanger sikret med 2 spændebånd - hvis de kan sidde på studsen
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-07-2009, 09:52
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Der skal ikke lugte af benzin - du må eftergå alle slanger og spændbånd samt efterse tanken (er der skruet en skrue ind i den fx.) benzinlugt skal der ikke være

tit er benzinslanger sikret med 2 spændebånd - hvis de kan sidde på studsen
Tak - nu ved jeg skal igang med fejlfinding ASAP... jeg er temmelig sikker på det stammer fra slangen til påfyldningsstudsen. Da jeg havde fixet den var der intet det første døgn, men i går kom det tilbage- konklusion: den er ikke fixet godt nok... Det er simpelthen som om slangen glider ned.. Måske jeg skal affedte den på en elelr anden måde først???
Reply With Quote
  #4  
Gammel 28-07-2009, 09:54
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
den skal være ren og tør - brug ikke sikaflet etc det hjælper intet
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #5  
Gammel 28-07-2009, 10:05
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Noget specielt jeg bør bruge?? har degreaser fra Hempel liggende, men er der andet der er bedre???
Reply With Quote
  #6  
Gammel 28-07-2009, 11:22
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det vil være ok, hvis du har noget acetone eller celluosefortynner, vil det også være godt.

Du skulle måske overveje, at købe en ny slange, hvis den gamle er ved at være lidt blød, og ikke går stramt ned over studsen.
Brug spændebånd af god kvalitet.

mvh jens
Reply With Quote
  #7  
Gammel 28-07-2009, 11:34
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er ekstremt vigtigt at bruge rigtige benzin slanger...

Da jeg skiftede slanger i min tidligere speedbåd, opdagede jeg at der var brugt almindelig vandslange, og så var der viklet sort tape rundt om...Hvilket ved mig forklarede lugten af benzin...
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,096
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Testerljj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden