» Online brugere: 248 |
0 medlemmer og 248 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

16-09-2008, 19:13
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
politi
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

16-09-2008, 20:40
|
 |
Junior admin
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Fyn
Indlæg: 705
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
|
Ja det er sq uhyggeligt, at Politiet hellere vil bruge deres spartanske ressourcer på at kontrollere hvordan man sejler i Svendborg Sund, i stedet for at sætte sådan et par båtnakker ud af spillet...... (ikke at jeg syntes der ikke skal være regler i særlig udsatte farvande, og de naturligvis skal kontrolleres og overholdes..... men når man taler om prioritet, så..... er jeg måske ikke helt enig  )
__________________
Jan Rasmussen
40 74 04 25
|

17-09-2008, 07:48
|
|
Det kan jo være ganske int. hvad skibsingeniøren mener, men relevansen til spørgsmålet plane eller ej ?. Der er jo flere tommelfigerregler om hvor hurtig en deplacementbåd kan sejle. En af dem siger at kvadratroden af bådens vandlinielgd. i fod er lig topfart i knob. En båd, som sejler nede i vandet danner sit eget bølgesystem, bovbølge , en dalning og en hækbølge, som bærer agter. Øger man maskinydelsen vil man måske opnå at hækbølgen sejles lidt agterud og bæringen agter forsvinder, hvorfor agterenden synker ned , men farten øges kun ganske lidt og brændstofforbruget øges betragteligt. Det er i realiteten det samme der sker før en speedbåd planer, men her er der så power til at få optrykket på agter til at hæve den igen. Det er naturlove, som gælder . Så jeg mener stadig at hækbølgens placering i forhold til båden, afgør om man planer.
Sidst redigeret af eoc; 17-09-2008 kl. 07:57.
|

17-09-2008, 08:37
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Erik - du er inde på noget spændende teori, altså teorien bag definitionen "at plane".
Men i de tilfælde hvor en regel/lov skal udformes, så bør dennes formål være at være så enkel og let forståelig at der netop ikke hersker dette tvivls spørgsmål.. Ergo bør politimesteren hvis han vil udfærdige en sådan regel, gøre den til et hastighedsspørgsmål da dette ikke på samme måde kan betvivles.
Er der ikke en fra Svendborg som vil skrive til politimesteren og hører ham om han syntes de bruger deres ressource optimalt og mest fornuftigt 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

07-12-2008, 18:49
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Er der kommet noget nyt frem omkring sagen i Svendborg? er det stadig politimesterens egen opfattelse af hvad "plane" betyder som gælder?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

07-12-2008, 19:43
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Intet nyt siden Politiet vandt sidste retsag.. Det total rådent.
Jeg kan kun opfordre alle til at lægge håndtaget ned når de ser politi båden. Lad somom i ikke har set dem.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

07-12-2008, 19:46
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
vor hurtigt kan politiskøjten løbe?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,038
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Igorbgo |
|