Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 286
0 medlemmer og 286 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 01-09-2009, 06:07
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Held/uheld? men træls (nordjysk udtryk) er det.

Ang. skidt i kaburatorfilter, er det min teori at skidtet kommer fra den hårde svamp i bunden af benzinpumpen som jeg altså har fjernet, for at prøve om systemet fungerer uden?
Måske fungerer det store Quicksilver filter / vandudskiller; men det hjælper jo selvfølgelig ikke hvis snavset tilsættes efterfølgende i flowretningen.
Håber at kunne afprøve det idag.
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
  #2  
Gammel 01-09-2009, 06:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har haft problemer med dårlig benzin, der er tanket på marineanlæg - se vedhæftede billede.

Hvis benzinen du tanker er ren - fri for vand, urenheder mv. - så burde et enkelt brændstoffilter være tilstrækkeligt for at filtrere benzinen.

Har du hældt benzinen fra dit brændstoffilter på gennemsigtig plastflaske, for at se kvaliteten af det du fylder på båden ?

Efter mine oplevelser med dårlig benzin på et bestemt marineanlæg i Nordsjælland, så bliver der efterfølgende kun påfyldt benzin på båden fra et stort tankanlæg i Hornbæk, hvor der er hyppig udskiftning af brændstoffet og muligheden for dårlig benzin er minimal.
Attached Images
File Type: jpg Vand i benzin.jpg (212.3 KB, 2 views)
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 01-09-2009, 08:47
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Jeg har haft problemer med dårlig benzin, der er tanket på marineanlæg - se vedhæftede billede.

Hvis benzinen du tanker er ren - fri for vand, urenheder mv. - så burde et enkelt brændstoffilter være tilstrækkeligt for at filtrere benzinen.

Har du hældt benzinen fra dit brændstoffilter på gennemsigtig plastflaske, for at se kvaliteten af det du fylder på båden ?

Efter mine oplevelser med dårlig benzin på et bestemt marineanlæg i Nordsjælland, så bliver der efterfølgende kun påfyldt benzin på båden fra et stort tankanlæg i Hornbæk, hvor der er hyppig udskiftning af brændstoffet og muligheden for dårlig benzin er minimal.
Ja jeg hældte benzinen fra det store filter i et krus, men der var ikke snavs eller vand i overhovedet.

Jeg er pt. mest interesseret i:
1. Funktionen af indholdet i bunden af pumpen og kan det undværes?
2. om siphon ventilen kan undværes, når tanken er det laveste punkt?
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
  #4  
Gammel 01-09-2009, 07:18
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by lbk Se indlæg
Held/uheld? men træls (nordjysk udtryk) er det.

Ang. skidt i kaburatorfilter, er det min teori at skidtet kommer fra den hårde svamp i bunden af benzinpumpen som jeg altså har fjernet, for at prøve om systemet fungerer uden?
Måske fungerer det store Quicksilver filter / vandudskiller; men det hjælper jo selvfølgelig ikke hvis snavset tilsættes efterfølgende i flowretningen. Håber at kunne afprøve det idag.
jeg kunne heller ikke finde meningen med den filter når skidtet bare røg igennem og havnede i det lille filter i karb. mit RACOR filter/vandudskiller er monteret som det første fra tanken inden pumpen, så den suger gennem den.
selvom jeg kan tappe 1 dl vand ud af filtret/vandudskilleren har motoren ikke slået en forkert prut. Så filtret er effektiv og pengene værd.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Benzin læk erjohans Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 12 22-08-2009 12:43
Benzin i olien??? Wulff Motor 22 22-07-2009 21:05
Benzin forbrug? moseboen Motor 16 11-11-2008 22:56
Benzin Casper T Off topic 4 29-07-2008 08:53
Motor - Benzin KS1 Generelle spørgsmål 1 22-06-2008 11:26

» Statistikker
Medlemmer: 128,594
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, faithze2
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:17.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden