|
 |

13-09-2009, 08:26
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Hej Norvik20"
så vidt jeg kan se, er det din pakdåse på billedet, korrekt?
Hvis det er tilfældet, så HUSK at der skal 2 spændebånd mere på pakdåse og stævnrør.
Altså 2 spændebånd på stævnrørssiden og 2 spændebånd på pakdåsesiden.
Det samme gør sig gældende på bundventiler og bordgennemføringer.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

13-09-2009, 09:31
|
|
du må ikke presse så meget fedt ud i stævnrøret, for så kan det til sidst havne ude i den vandsmurte leje og sætte sig der
Hvordan ved jeg at der er kommet nok fedt ind så ??
Jeg har nok ingen fedtsnor i min, er jeg kommet frem til....
|

13-09-2009, 16:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
du må ikke presse så meget fedt ud i stævnrøret, for så kan det til sidst havne ude i den vandsmurte leje og sætte sig der
Hvordan ved jeg at der er kommet nok fedt ind så ??
Jeg har nok ingen fedtsnor i min, er jeg kommet frem til....
|
hvis ikke der drypper vand ind så har den fedt nok.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

13-09-2009, 21:12
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren.
Hej Norvik20"
så vidt jeg kan se, er det din pakdåse på billedet, korrekt?
Hvis det er tilfældet, så HUSK at der skal 2 spændebånd mere på pakdåse og stævnrør.
Altså 2 spændebånd på stævnrørssiden og 2 spændebånd på pakdåsesiden.
Det samme gør sig gældende på bundventiler og bordgennemføringer.
|
Hej Skibsbyggeren.
Okay, tak for det. Har godt selv luret på det, da alle lignende stævnrør jeg har set, har fire spændebånd.
En klar fordel hvis et spændebånd skulle svigte. Men er det også et forsikrings spørgsmål? Planen er pt. at det godt kan vente til vinter da de er i rustfri, og ser nye ud.
Var det bare at sætte de to ekstra spændebånd på, havde jeg gjort det. Men det på stævnrøret skal flyttes hvis der skal være plads til et mere. Spændebåndet på pakdåsen sidder så langt inde det kan, og der er kun knebent plads til et mere. Det samme tror jeg kommer til at gøre sig gældende for stævnrøret.
Mvh
|

18-09-2009, 14:03
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Hej Norvik20"
Undskyld det sene svar, men jeg er pt. i gang med at ombygge 3 bådvogne, så der er først blevet fyraften henad 21 tiden, her i ugen.
Du kan evt. montere st længere stykke slange mellem dit stævnrør og pakdåsen. det vil løse problemmet med plads. Det ser ud til at slangen, kan skubbes længere op, på pakdåsen. Slangen er så vidt jeg husker, af samme type som udstødningsslange.
God weekend.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

19-09-2009, 10:45
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Skidt pyt, kommer tid kommer råd, og du har jo hænderne fulde. 
Jeg må have monteret et nyt og længere stykke slange til vinter så.
Tak for hjælpen.
Mvh.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,059
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, LipneazFiecy |
|