|
» Online brugere: 413 |
| 0 medlemmer og 413 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

10-10-2009, 18:16
|
|
|
|
Nu har min Bayliner sejlet i 5 sæsoner i saltvand, og da jeg her på Fenderen har set megen snak om tæret manifold og de problemer dette kunne give valgte jeg at adskille manifold og knæ for at kontrollere om der var tæring.
Jeg blev noget overrasket. Den var selvfølge rusten men meget langt fra tæret op.
Det skulle ifølge flere være nemt og billigt at lave denne kontrol. MEN MEN pas på hvis motoren er udstyret med dry joing koster pakninger og pakmiddel til begge sider ca 2500 Kr.
Jeg vil mene der er lidt religion i snakken om tæring i disse dele efter ganske få år. Jeg har iøvrigt fået bekræftet fra en mercruiser mekaniker at det er meget sjældendt disse dele går i stykker, men hvis jeg synes det var sjovt at adskille så vær så god
|

10-10-2009, 18:38
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Billeder af defekte manifolder.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

10-10-2009, 19:58
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Jeg monterede Superflush på mine motorer og så skyller jeg motorerne når jeg er kommet i havn efter hver sejltur. Dejlig nemt og motorerne skal ikke være i gang mens der skylles.
Det mener jeg er det næstbedste i forhold til ferskvandskøling. Superflush har dog den fordel at både udstødningsalbuer og manifold skylles, hvilket ikke er tilfældet hvis man har ferskvandskøling og ikke skyller (dog er manifolderne sikret hvis der er et "helt" system, men stadig ikke albuerne).
Men selv uden skylning og ferskvandskøling så holder manifold/albuer typisk ca. 10 år ifølge en Mercury forhandler som jeg har talt med, da vandet ikke er så salt her i DK. Men der findes dog eksempler på udstødningsdele som holder i kortere tid.
I USA hvor saltvandet er indeholder mere salt end i DK holder udstødningsdele somme tider kun 3-4 år.
|

11-10-2009, 11:25
|
|
|
Det lyder som et smart system, for det er trods alt bedre at der er ferskvand i motoren end saltvand.
Er dette system til at købe i Danmark eller skal det bestilles i USA.
Følger der monterings vejledning med i pakken
|

11-10-2009, 12:42
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hej Erling,
du kan bruge lidt tid på deres site www.superflushsales.com
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

11-10-2009, 13:31
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by erjohans
Det lyder som et smart system, for det er trods alt bedre at der er ferskvand i motoren end saltvand.
Er dette system til at købe i Danmark eller skal det bestilles i USA.
Følger der monterings vejledning med i pakken
|
Det skal bestilles i USA, eller måske kan man også købe det i andre lande. Men jeg har ikke set det i DK.
Der følger en vejledning med. Jeg monterede mit på nye motorer, mens de stadig ikke var monteret i båden, så det var let at komme til. Det sværeste at komme til hvis motoren er i båden kan være aftapnings hullet eller hullerne på motorblokken.
Jeg vil senere prøve at finde nogle billeder af min installation.
|

11-10-2009, 18:12
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Jeg vil senere prøve at finde nogle billeder af min installation.
|
Så er der lidt billeder af mit Superflush setup i denne tråd: http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1813
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,424
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, Claytonantek |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:11.