Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 176
0 medlemmer og 176 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-10-2009, 05:17
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Anders kr Se indlæg
Hva lå din så på rolf?

Det skal sige at det manometer, man bruger også kan købes på mange auto værksteder har købt et til 79,- virker fint,

OM det måler rigtig eller ej er samligningen af cylinderne stadig gyldig,

Men hva ligger din på af tryk rolf, og jeg ville sige inden for 10PSI mere så begynder der at ske ting,
Så langt er jeg ikke nået endnu - inden vinterkonserveringen får jeg sikkert tid.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-10-2009, 11:59
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Så har jeg fået testet 2 af de ialt 5 påhængsmotore.
Nr. 1 Mariner 25hk 2 cyll. (koldtest) Øverste cyl = 110 psi. Nederste cyl = 110 psi.
(Varmtest) Øverste = 110psi. Nederste 110

Nr. 2 Johnson 5hk 1 cyl. (koldtest) 140psi. Varmtest 140psi

Jeg har brugt en Kompressionstester fra Biltema, som koster 169kr, ligner til forveksling lidt den Nytdrev har
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-10-2009, 12:19
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Og hvad kan man så uddrage af det ?
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 17-10-2009, 12:49
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Og hvad kan man så uddrage af det ?
intet hvis ikke man har de rigtige data og ved hvad motorene skal have
og at den 2 cyl er lige meget/lidt slidt på cylinderne
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-10-2009, 13:11
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by ChristianX Se indlæg
Jeg har brugt en Kompressionstester fra Biltema, som koster 169kr, ligner til forveksling lidt den Nytdrev har
Vi har kompressionstester fra Performance Tool - den fra Biltema er sikkert mindst lige så god.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-10-2009, 18:47
HB aarhus s's Avatar
HB aarhus s HB aarhus s er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Århus
Indlæg: 208
HUSK NU at Afmontere føde spændingen på jeres tændspole inden i tester da den ellers let kan brænde af.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 17-10-2009, 19:02
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Citér:
Originally Posted by HB aarhus s Se indlæg
HUSK NU at Afmontere føde spændingen på jeres tændspole inden i tester da den ellers let kan brænde af.
Ja man bør "kortslutte" direkte på starter under test
der er jo heller ikke nogen god grund til at skylde benzin ind ved testen
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #8  
Gammel 17-10-2009, 22:32
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Nu tror jeg at, Christians test blev udført på to-taktsmotorer, hvilket er en ganske anden sag.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 17-10-2009, 22:38
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Nu tror jeg at, Christians test blev udført på to-taktsmotorer, hvilket er en ganske anden sag.
Korrekt, det er to-taktsmotore det er blevet udført på.
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #10  
Gammel 17-10-2009, 22:37
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Volvo Penta 430 4,3 V6 årg 1992 testet inden sæsonen 2007. Det er selvfølgelig et par dage siden, men den har kørt ca 30 timer efterfølgende, så den er næppe slidt op siden da. Men jeg vil tage en test mere, for at se om der er sket noget.

Cyl 1: 12,1 bar
Cyl 2: 12 bar
Cyl 3: 13,1 bar
Cyl 4: 12,3
Cyl 5: 10,4 bar
Cyl 6: 13,2 bar

Cyl 5 haltede en smule, men den havde stået stille hele vinteren så det var jeg ikke videre bekymret for. Og den har kørt perfekt siden. Starter nemt, lyder ens, når man tørner den på starteren.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,920
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, K3Ah6xb9Djb
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden