|
 |

26-09-2008, 22:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Den er produceret (løbet af samlebåndet) august 2001 som en af de allerførste FL modeller (Face Lift modeller)
Da den har manuelt gear har den IKKE spjæld i indsugningen (var den med aut gear ville den have haft det) de manuelle fik først spjæld fra 2002
EGR ventilen har den dog som alle andre dieseler siden midten af 1990''erne - men den renser vi på værkstedsdagen
|
ENN, den ryger som en skorsten, når den får pedalen selv fra stilstand.
Da jeg kørte i bilen første gang - ca. 6 mdr. siden - fik den fuld klampe fra Hans Knudsens Plads og til frakørslen Bernstorffsvej......Hele strækningen var dækket af sort røg fra BMW´en. Tror du virkelig, at det kan skyldes en defekt EGR ventil ? Der kan vel ikke ikke være noget galt med injektorerne eller elektronikken ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-09-2008, 22:12
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Det er formentligt EGR ventilen der står åben hele tiden - vi prøver at rense den på værkstedsdagen - og udlæser fejlkoder etc. den skal ikke ryge overhovedet - bare for info -den er ikke chippet vel?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

26-09-2008, 22:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Det er formentligt EGR ventilen der står åben hele tiden - vi prøver at rense den på værkstedsdagen - og udlæser fejlkoder etc
|
OK, den er jeg med på.
Hvis jeg kan få min bror til at køre BMW´en, så tager jeg min båd til Værkstedsdagen, så alle kan høre "Dollarprinsessen" for fuld skrald....
( OMC´eren).
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-09-2008, 22:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Det er formentligt EGR ventilen der står åben hele tiden - vi prøver at rense den på værkstedsdagen - og udlæser fejlkoder etc. den skal ikke ryge overhovedet - bare for info -den er ikke chippet vel?
|
Nej, min søster har ikke chippet bilen, og jeg har frarådet hende at gøre det baseret på dine udsagn omkring chiptuning.
Muligheden foreligger, at den tidliger ejer har chippet bilen, men det kan du sikkert se, når du tilslutter din computer til bilens elektronik...?
Hvis bilen er chiptunet, skal det afmonteres med det samme !!!!!
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-09-2008, 22:28
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Vi kan med stor sandsynlighed se med mit udstyr om der er "pillet" ved den
det de gør når de chipper dem er enten at montere en boks (kan fysisk ses hvis man ved hvad man skal kigge efter) eller de flasher motorstyringen med en "pirat" software det kan ses på software versionen - og på mærkelige fejlmeldinger
hvis de er branddygtige dem der gør det (det er de sjældent) kan man kun se nogle mærkelige fejlkoder - og så skal softwaren downloades og sendes til München - de kan se om den er manipuleret uanset hvor dygtige dem der har programeret den er
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

26-09-2008, 22:33
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jeg har som du ved 2 stk bimmere
Den ene rundede 70000 km her i dag på autobahnen på vej hjem - den ryger overhovedet ikke uanset hvordan du behandler den
Den anden har nu 320000 km bag sig - og ryger heller ikke
M47 og M57 dieselerne fra BMW ryger ikke hvis de er i orden og ikke chippede - røg er tegn på at der er noget galt
Jeg tror EGR ventilen er åben hele tiden - den skal renses
Hjælper det ikke skal vi udlæse fejlkoder det kan være en defekt LMM måler (er set før) eller en injektor der er deffekt
Med injektorene er det sådan at nogle fejl (elektriske) vil vise sig i form af en fejlkode - andre vil ikke så er alt gennemgået og den stadig ryger skal man leve en forholdsvis simpel "returmængde måling" hvor man måler returmængden fra hver injektor - er der en mekanisk defekt viser det sig straks på returmængden
At lave en returmængdemåling er egentligt simpelt - men adkonstarbejdet er lidt mere omfattende - tager vel 1 times tid alt i alt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

26-09-2008, 23:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg tror det er klogest at du stiller diagnosen for det " sorte røgslør", som BMW´en kan lægge fra stilstand.
Jeg skal ikke gøre mig klog på injektorer, turbotryk osv.... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,002
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, zoDPAoL6Z9 |
|