Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 205
0 medlemmer og 205 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 09-03-2010, 08:57
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
det er 2 forskellige typer men hvorfor mikse.
i min forrige skiv havde jeg en gammel mercedes diesel og generatoren (bosch) blev købt brugt hos en ophugger. Jeg måtte dog skifte remskiven på generatoren så den havde samme diameter som skiven på motoren.
og så virkede det fint.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 09-03-2010, 09:12
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
det er 2 forskellige typer men hvorfor mikse.
i min forrige skiv havde jeg en gammel mercedes diesel og generatoren (bosch) blev købt brugt hos en ophugger. Jeg måtte dog skifte remskiven på generatoren så den havde samme diameter som skiven på motoren.
og så virkede det fint.
Årsagen til at jeg vil have "Tændings" omdrejningstælleren til at køre på en diesel, er at jeg har købt en hel kasse med instrumenter til mit projekt, som er i samme serie. "Teleflex black sportsman"

Omdrejningstæller, temperaturmåler, trimur, tankmåler, olietryk, voltmeter........

(to motorer x flybridge = 4 stk af det meste)

Planen var jo benzin til at begynde med, men nu hedder det diesel. Desuden synes jeg at det kunne være lidt sjovt at få det til at virke.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 09-03-2010, 09:16
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Årsagen til at jeg vil have "Tændings" omdrejningstælleren til at køre på en diesel, er at jeg har købt en hel kasse med instrumenter til mit projekt, som er i samme serie. "Teleflex black sportsman"

Omdrejningstæller, temperaturmåler, trimur, tankmåler, olietryk, voltmeter........

(to motorer x flybridge = 4 stk af det meste)

Planen var jo benzin til at begynde med, men nu hedder det diesel. Desuden synes jeg at det kunne være lidt sjovt at få det til at virke.

det forklarer jo det hele, men giver også lidt udfordringer he he
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,988
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, buket_zben
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden