» Online brugere: 310 |
0 medlemmer og 310 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

18-03-2010, 16:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Better safe than sorry. Hellere spendere lidt mere på et større forbrugsbatteri. Husk at start batteriet er KUN til start.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

18-03-2010, 16:50
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Ingen tvivl om hvad der er bedst. Spørgsmålet er mere om mit ønske er muligt. Man skal også tænke på pris og ikke mindst vægten!
Havde tænkt mig at udskifte standard batteriet med et Exide Maxxima 900 Deep Cycle som er egnet både til start og forbrugsbatteri.
|

18-03-2010, 18:31
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Hvorfor ikke bare købe en jump starter, eller en såkaldt batteri booster, de koster 230kr i harald nyborg. Det er da simpelt
|

18-03-2010, 19:34
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Ja, men også en stor klods at sejle rundt med...
|

18-03-2010, 19:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Bestemt, men hvis det kun er få gange man skal bruge den ekstra strøm er det nok ok. Der må vel være noget aflægningsplads, hvor der er plads til sådan en 
|

19-03-2010, 07:26
|
|
|

19-03-2010, 08:38
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Hold øje med ALDI`s reklamer den næste tid. De plejer at have marineakkumulatorer på tilbud her i foråret. Jeg monterede 4 stk. i vores Albin 25, da vi havde den. Samme batteri koster ca. 250 kr. mere i udstyrsforretninger. køb et enkelt til dit forbrug, så er du sikker på, at have strøm til start!
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

19-03-2010, 09:40
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Jeg ville hellere sejle med den klods, end at skulle trækkes i land!!
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

19-03-2010, 09:49
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Men hvad koster skillerelæ, batteri omskifterkontakt og mont. dele til at sætte batteriet fast med og hvor meget mont. tid skal man regne med?
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,931
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, bruceph3 |
|