|
» Online brugere: 353 |
| 0 medlemmer og 353 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

05-04-2010, 22:39
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
|
Ja hvis der er varmt skal det sgu gå meget stærkt når det er så store flader det drejer sig om, mit agterspejl er jo ikke så stort så jeg kunne klippe hele måtter og med den arbejdstemperatur jeg havde (7 Grader.) Havde jeg jo mere tid at lege med det i.
Jeg smurte begge plader med rigeligt polyester lagde måtten på den faste plade, rullede luft og samlede det hele.
Jeg vil tro jeg har en tørretid på omkring 2-3 timer, men polyesteren i bøtten og på rullen er ikke til at arbejde med efter ca. 25 min.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

05-04-2010, 22:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Kan man godt rode med glasfiber med den temperatur vi har nu?
|

06-04-2010, 00:58
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Ja det kan du godt.
Hærdetiden bliver selvfølgelig længere, men det i bøtten bliver stadig til noget du ikke kan arbejde med efter ca. 20-30 min.
De der fortæller at der skal være min. 17 grader, har taget fejl eller hørt forkert.
Det er når man arbejder med epoxy, hvis temp. falder til under 17 Grader stopper hærdningen.
Jeg har arbejdet med polyester ved 4 Grader  Men så tager det også et par dage om at hærde.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

07-04-2010, 09:45
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Super  tak skal du have, jeg har nemlig hørt det skulle være varmere, så kan jeg endelig gå igang med glasfiber.
|

11-04-2010, 00:08
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så er der jo gået et par dage.

Færdig med laminering. Næsten på dette foto har det kun fået to lag. når de var hærdet sleb jeg længere ind og laminerede igen.
Der er startet med UD (Uniform direction)650 g/m2 i 3 lag. og Biax (biaxial(krydsvævet)600 g/m2 i 3 lag, det burde holde.
På det første foto kan man se de første måtter der er lagt, det er UD (uniform direction) måtter de udmærker sig ved at være stærke i fiberens retning, så de vendes efter hvor kræfterne skal optages. Hvad siger du Lille Tut ? Har du noget at tilføje med hensyn til brug af fiber ? Jeg er åben for alt ros eller kritik. og du jobber jo også med skidtet.

Malet. med 2 gange primer og to gange topcoat.
Og så det sjove arbejde, jeg er ved at samle Ribben.
rattet er for stort jeg vil gerne have et på 300 mm. eller 280mm.
Det der er på på foto er 350 mm. så hvis nogle kan bruge det så skriv..

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 11-04-2010 kl. 01:02.
|

11-04-2010, 11:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Hold da op jan, det ser bare super flot, ud. så er den jo snart sejklar igen, rigtig spænde at følge med og se hvor flot det bliver,
Og en orange V8 er da mega flot, det ses da ikke så tit,
Klap lige dig selv på skulderen, det tager bare meget tid at lave sådan noget, så hatten af for det. 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

12-04-2010, 00:22
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
Og en orange V8 er da mega flot, det ses da ikke så tit,
|
Det er du ikke den første der siger, det sjove er at den er Volvo rød, Bare ikke på billeder.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,283
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, QuincyShep |
|