Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 246
0 medlemmer og 246 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #2  
Gammel 03-05-2010, 16:39
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
det er kun en fordel at montere ferskvandskøling også selvom motoren har gået 300 timer uanset om det er salt eller ferskvand.
jeg tvivler på ydelsen bliver hævet, hvis den gør så er det nok minimalt.
fordelen ved ferskvandskøling er at event. tæring stoppes og motoren kommer op i normal drifttemperatur og det kan måske live en minimal forbedring i forbruget.
ved mange ferskvandssystemer følger der en termostat med som du skal smide af h..... (kun ca 60gr) til og bruge en der passer til en drifttemperatur på ca 90gr.
Rolf må kunne svare på om der skal ændres på mpi pga. den højere temperatur.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
 

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,032
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, anate9
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:07.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden