|
» Online brugere: 356 |
| 0 medlemmer og 356 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

04-05-2010, 12:14
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Tak for svarene.
Hvis man eftermonterer lukket kølesystem så skal man også forvente at man skal skifte ECU? Det bidrager vel også betragteligt til udgiften.?
Det er sgu nok bare at se efter en med originalt lukket system.
Når 7,4´eren har mere moment, betyder det så at man skal bruge større propel end 5,7'eren? Det burde vel give højere fart? Jeg synes bare ikke at den fart der opgives på bådene med 7,4 afviger fra dem med 5,7.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

04-05-2010, 13:52
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by mohabba
Når 7,4´eren har mere moment, betyder det så at man skal bruge større propel end 5,7'eren? Det burde vel give højere fart? Jeg synes bare ikke at den fart der opgives på bådene med 7,4 afviger fra dem med 5,7.
|
Jeg er normalt tilhænger af så kraftig/stor motor så muligt.
Men jeg har hørt fra cruiser ejere af Bayliner 28 fods at de foretrækker 350 MAG MPI udgaven med 300 HK, i forhold til den 310 HK 7.4 liter MPI model.
Den 5,7 liters er væsentlig mere brændstoføkonomisk og produceres stadigvæk.
Jeg tror heller ikke at 7,4 liters motoren findes i en CE godkendt udgave som overholder de nye forureningskrav, hvilket besværliggør import og efterfølgende CE godkendelse. Men jeg er ikke sikker på dette.
|

04-05-2010, 13:55
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by mohabba
Tak for svarene.
Hvis man eftermonterer lukket kølesystem så skal man også forvente at man skal skifte ECU? Det bidrager vel også betragteligt til udgiften.?
Det er sgu nok bare at se efter en med originalt lukket system.
|
Hvis du køber et originalt lukket system, så mener jeg at ECM ombytning er med i prisen, men det er kun noget jeg har hørt. Jeg er ikke sikker på det.
Hvis du køber et uoriginalt så ved jeg ikke hvad som gælder. Det må Rolf kunne svare på ?
|

04-05-2010, 14:14
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Tak for svaret.
Da den skal til Grønland, kræves der ikke CE, da Grønland ligger uden for EU. Der er heller ingen afgift ; ) så det er kun fragten jeg skal forholde mig til.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

26-05-2010, 16:30
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Ved eftermontage af et lukket kølesystem og evt. kemisk rensning, er det så muligt at montere et kølevandsfilter, på det lukkede system, som kan opfange evt. fragmenter således at de ikke sætter sig i varmeveksleren?
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

26-05-2010, 19:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by mohabba
Ved eftermontage af et lukket kølesystem og evt. kemisk rensning, er det så muligt at montere et kølevandsfilter, på det lukkede system, som kan opfange evt. fragmenter således at de ikke sætter sig i varmeveksleren?
|
når du skal til at montere det lukkede kølesysten skal du bare sørge for at gennemskylle blokken godt, så burde der ikke være noget der sætter sig i veksleren. Har aldrig hørt om filter på det lukkede system heller ikke på bilmotorer 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,273
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, CharlesLof |
|