Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 223
1 medlemmer og 222 gæster
semmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-07-2010, 21:55
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
placeringen af Kavationspladen har ikke samme betydning om man vil/kan sejle max 25 knob eller flyve afsted oven på vandet.
Jamen hanlder det da ikke om at flyve afsted

Chribs du har ret selvfølgelig spiller udformingen af skroget en stor betydning, men jeg gik udfra at båden ikke er overmotoriseret, hvorfor jeg er ret sikker på at ingen bådproducent ikke vil lave en båd hvor en godkendt motor kaviterer ved diverse sving (det glæder dog ikke ved dobbelt motorer)
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 12-07-2010, 10:51
kpallisgaard kpallisgaard er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: haslev
Indlæg: 7
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Jamen hanlder det da ikke om at flyve afsted

Chribs du har ret selvfølgelig spiller udformingen af skroget en stor betydning, men jeg gik udfra at båden ikke er overmotoriseret, hvorfor jeg er ret sikker på at ingen bådproducent ikke vil lave en båd hvor en godkendt motor kaviterer ved diverse sving (det glæder dog ikke ved dobbelt motorer)
så nu har jeg prøvet at flytte motor et hak ned . ,em det gav ikk den store virkning, desvære . Kavationspladen ligger 2cm under vand ved planing, og synes ikk den sejler lige så stærkt som får med 4 i båden . så flytter den nok op igen .
Reply With Quote
  #3  
Gammel 12-07-2010, 11:32
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Har du installeret transducer, fartmåler o.a. tæt på motoren?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #4  
Gammel 12-07-2010, 12:15
kpallisgaard kpallisgaard er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: haslev
Indlæg: 7
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg
Har du installeret transducer, fartmåler o.a. tæt på motoren?
nej der er intet ! :S
Reply With Quote
  #5  
Gammel 12-07-2010, 12:31
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
kunne godt tænke mig at se et billede af båden bagfra så bundfaconen kan ses.
de problemer jeg havde med luft ved propellen skyldes at min båd har lidt køl som dog slutter ca 1,2 meter før agterspejlet. Når båden skal plane laver kølen et spor (rille) i vandet som lige netop passede med øverste halvdel af prop.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,020
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Zarkosplaycle
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:52.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden