Fenderen.dk

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 130
0 medlemmer og 130 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 23-07-2010, 16:39
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Billeder: 102
Hvis du lige har købt den ville jeg da overveje at tage fat i sælger og høre hvad han har at sige til sagen.

Skal den forbi en mekaniker burde sælger indrages i det økonomiske, men det afhænger selvfølgelig af hvordan I har aftalt handlen.

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

Once you go black - you'll never go back !!
Gammel 23-07-2010, 16:41
madzch madzch er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
jeg har lige købt den sidste lørdag.
Har prøvet og ringe til sælger han svare ikke prøver igen senere

ang mekaniker er jeg selv udlært mekaniker så det er ingen problem og lave den ville bare høre om der var nogen der kunne nikke genkendene til problemet og kunne sige om det var topstykke, motorblok, toppakning, eller udstødnings knæ
Reply With Quote
Gammel 23-07-2010, 17:13
Chribs
Gæst

Det kan som du selv skriver være flere ting. Den tænder nok på alle cylindre når den kommer op i omdrejninger, ellers kan 3,5 cylindre ikke trække de 2 døde samt båden..

At du selv kan skrue i den er jo en kæmpe-hjælp, for alt der hedder marine relateret rep. koster spidsen af en jetjager, og det går reservedelene jo også.

Du kan evt. spørge Nyt Drev herinde, han er mere moderart med priserne end de fleste andre forhandlere her i Danmark. Og han er også meget behjælpelig med at skaffe de rigtige ting så du slipper for fejlkøb....

Held og lykke med båden, jeg håber at sælger er en fornuftig mand at snakke med, eller er der jo loven omkring skjulte fejl og mangler at holde sig til, og har du en fornuftig udformet slutseddel har du gode chancer for at få ham indvolveret i regningen...

Mvh Christian
Reply With Quote
Gammel 23-07-2010, 17:16
madzch madzch er offline
Landkrabbe

på slutsedlen står der jo at båden er købt som beset og at risikoen overgår til mig efter handlen :/

Ja må snakke godt med nytdrev.dk (: kan heldigvis se at de har komplet udstødningssystem på tilbud hvis det skulle være dem det er gået ud over
Reply With Quote
Gammel 23-07-2010, 23:26
Chribs
Gæst

Man kan ikke skrive sig ud af en skjult fejl du ikke havde en chance for at opdage, især ikke hvis du ikke fik prøvet båden, så var du jo underlagt det sælgeren oplyste og især ikke oplyste.

En sælger har oplysningpligt om sådanne fejl selvom han er privat sælger, og han har selvføgelig vist det, og fik du ikke oplyst det er det svig og gør sælger erstatningspligtigt selvom det er en såkaldt privat handel og der står købt som beset...

Fortæl sælger at du kører en retsag fordi han ikke oplyste dig om den skjulte fejl, hvis han ikke betaler det du syntes er rimelig for at udbedre fejlen...

Jeg er ret sikker på du ikke kan tabe en sådan retsag. spør blot en advokat, evt. online....

Hvad gav du får båden, er den med indreg trailer osv.

Kan du oplyse navn og adresse på sælger, han lyder ikke som en rar type at købe noget af...
Reply With Quote
Gammel 24-07-2010, 08:05
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Billeder: 74
Købt som beset holder ikke i retten, det har vi set flere gange før.

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Gammel 24-07-2010, 08:09
madzch madzch er offline
Landkrabbe

gav 72000,-
Jeg var ude og prøve den i silkeborg søerne og der gik den jo godt nok der må man jo ikk sejle ret stærkt det var kun når den skulle trække eller sejle stærkt problemet var der så derfor er jeg i tvivl om sælger overhoved var klar over det.

Men nu når jeg skal til og lave sådanne en renovering ville det så være klogt og skifte til ferskvandskøling eller det kan være lige meget nu når den ikk har haft det fra ny af?
Reply With Quote
Gammel 29-07-2010, 14:30
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Billeder: 182
Hej Madzch,
og velkommen til Fenderen.
Jeg ville få fat i sælger inden på køber dig "fattig" i dele...
Reply With Quote
Gammel 29-07-2010, 14:53
Chribs
Gæst

Den motor på den Tyske side er virklig billig, den koster mindre end en 20 hp påhængsmotor ......

NB. Jeg har ikke set Passaten endnu hos sælgeren, men det kan skyldtes han er ude at rejse her i ferien....
Reply With Quote
Gammel 29-07-2010, 16:34
madzch madzch er offline
Landkrabbe

Okay Christian er super du gider og se efter det, ja tror han er ude at rejse da han ikke svare på tlf selvom jeg ringer fra fremmede nummere.
Reply With Quote
Gammel 01-08-2010, 22:15
Chribs
Gæst

Hejsa Mads. Jeg har dårligt nyt angående sælgeren, han er ikke på ferie, og han viste godt motoren var færdig. Du telefon nummer du fik bliver der ikke svaret på... Han håber blot du løber træt i det og opgiver..

Han er lastbil chauffør og den ældste af 3 brødre.... Jeg mødte ham nede i indelukket i dag, jeg sad ved siden af ham ved nogle borde uden for grillen, hvor han pralede af til en ven at han havde solgt han´s båd til kr 72.000,- selvom den ikke nær var det værd, og han pralede af at han slukkede det nummer ned han gav til dig da han kørte derfra med pengene, han vidste godt det var et spørgmål om tid før du fandt ud af det og ringede... Motoren er formentlig frost sprængt... Den har været til salg temmelig længe..

Han vidste godt den gik nogenlunde normalt når den ikke fik gas, så han fik den kringlet sådan du ikke fik den fyret af....

Jeg kender ham ikke, og det var rent tilfældig jeg kom til at sidde ved bordet ved siden af det han sad ved, og jeg kunne ikke undgå at lytte til han´s pralen omkring salget af hans båd, og syntes at han´s historie med pris og det hele passede til det du har fortalt herinde, så jeg spurgte han kammerat om navnet, og det var ganske rigtigt det navn du har givet mig...

Han aner ikke jeg havde lyttet og aner ikke jeg nu fortæller det til dig og andre herinde på Fenderen, men sådanne klaphatter skal bare stoppes og advares imod...

Jeg syntes du skulle oplyse han´s navn herinde, jeg kan ikke så godt gøre det uden tilladelse fra dig, for det er jo dig der har nået i klemme hos ham...
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On