» Online brugere: 240 |
0 medlemmer og 240 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

24-11-2010, 22:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
dette er en volvo 4,3 men det er jo samme blok som mercruiser.
det er nr 23 der er tændrør. forstør billedet så er det nemmere at se.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-11-2010, 06:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Her lidt billeder til inspiration af tændrør, tændkabler og strømfordelerdæksel.
Enkelte billeder viser komponenter til V8 motorer, men princippet er det samme som til V6´eren.
Husk at tændrørene til din motor er kostbare - jeg mener at de koster ca.
120,- kr. + moms pr. stk....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

25-11-2010, 07:02
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Tændrørene skal ikke skiftes - der skal indsprøjtes noget konserveringsolie inden vinteren 
|

25-11-2010, 12:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Tændrørene skal ikke skiftes - der skal indsprøjtes noget konserveringsolie inden vinteren 
|
Hvorfor? Konserveringsolie er ikke et must og det ødelægger dine tændrør....
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

25-11-2010, 12:31
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Hvorfor? Konserveringsolie er ikke et must og det ødelægger dine tændrør....
|
Det ødelægger jo ikke tændrørene hvis man tager dem ud, sprøjter konserveringsolie i alle cylindre, turner motoren og derefter sætter dem i igen. Man kunne så til foråret når den skal startes op igen, montere nogle gamle tændrør under første opstart, hvis man er bange for at de tager skade ....
__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III
Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
|

25-11-2010, 12:36
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
MerCruiser anbefaler det!
Det skulle forhindre rust! Den skal trodsalt stå ca. 4 mdr. uden at blive startet...
|

25-11-2010, 12:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
For at cylindervæggene ruster skal der fugt derned... Jeg har ikke haft start-vanskeligheder efter vintersæson endnu.....
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

25-11-2010, 13:23
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
MerCruiser anbefaler det!
Det skulle forhindre rust! Den skal trodsalt stå ca. 4 mdr. uden at blive startet...
|
Står det i din instruktionsbog ?
Jeg mener at Mercruiser anbefaler deres lille brændstof cocktail med totaktsolie og brændstofkonservering ved 5 minutters kørsel ved 1300 RPM som konserveringsmetode for MPI motorer. Har de lavet om på det ?
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,038
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Igorbgo |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:11.