Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vinterkonservering

Vinterkonservering Her kan du stille spørgsmål til hvordan du vinterkonserverer din båd - motor, drev, vandtanke, toilet mm.

» Online brugere: 247
0 medlemmer og 247 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 07-01-2011, 16:33
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Endnu en frostsprængt motor. Denne gang en Mercruiser 7.4 liter MPI, årgang 2003.....
Fandtes den virkelig som en 2003 model ?
Reply With Quote
  #2  
Gammel 09-01-2011, 08:43
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Fandtes den virkelig som en 2003 model ?
Jo, det var den sidste model iflg. mine papirer der forlod samlebåndet til marineregi - støbenummeret er "297" og nummer i topstykkerne er "156".

Mercruiser 7.4 liter MPI, årgang 2003 er også kendt som GEN VI.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 09-01-2011, 10:01
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Jo, det var den sidste model iflg. mine papirer der forlod samlebåndet til marineregi - støbenummeret er "297" og nummer i topstykkerne er "156".

Mercruiser 7.4 liter MPI, årgang 2003 er også kendt som GEN VI.
Vi er enige om at det er en Gen VI blok da den kom allererede i 1996/1997. Mark IV kørte indtil 1992 og så kom Gen V som blev brugt indtil 1996/1997.

Jeg troede ellers at i Mercruiser årgang 2003 der var den almindelige 310 HK 7.4 liters erstattet af den 6.2 liters 320 HK, og 454 Mag MPI 385 HK var erstattet af den nyere 496 Mag (8,1 liters) 375 HK, men der har åbenbart været overlap på modellerne helt frem til 2003.

Min hukommelse sagde at 2001 var sidste årgang af den traditionelle gen VI Chevy baserede big block i 454 Mag udgaven og jeg troede det samme galdt for 7,4 liters MPI udgaven, og at for 2002 var det 496 modellerne og den 6,2 liters som havde overtaget fra de traditionelle 7,4 og 5,2 liters Chevy big block motorer.

Din egen hjemmeside siger: http://www.nytdrev.dk/mercruiser_mot...iden-t-28.html hvor der står 7.4L BRAVO (MPI)(GEN. VI) GM 454 V-8 1998-2000.

Men der mangler måske et 2001-2003 entry ?
Reply With Quote
  #4  
Gammel 09-01-2011, 11:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Din egen hjemmeside siger: http://www.nytdrev.dk/mercruiser_mot...iden-t-28.html hvor der står 7.4L BRAVO (MPI)(GEN. VI) GM 454 V-8 1998-2000.

Men der mangler måske et 2001-2003 entry ?
Listen af de oplyste Mercruiser motorer igennem tiderne er udarbejdet af ENN. Jeg har ikke gået listen minutiøst igennem, men i de motorbøger jeg har fra MarinePower og FirstMate Marine USA, står der tydleigt, at Gen VI blev leveret i MPI version frem til årgang 2003....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 09-01-2011, 13:30
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Listen af de oplyste Mercruiser motorer igennem tiderne er udarbejdet af ENN. Jeg har ikke gået listen minutiøst igennem, men i de motorbøger jeg har fra MarinePower og FirstMate Marine USA, står der tydleigt, at Gen VI blev leveret i MPI version frem til årgang 2003....
OK.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 09-01-2011, 13:58
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Listen af de oplyste Mercruiser motorer igennem tiderne er udarbejdet af ENN. Jeg har ikke gået listen minutiøst igennem, men i de motorbøger jeg har fra MarinePower og FirstMate Marine USA, står der tydleigt, at Gen VI blev leveret i MPI version frem til årgang 2003....
Prøvede lige at søge lidt på nettet og ifølge denne liste fra Mercury Marine: http://download.brunswick-marine.com.../mcm_95-04.pdf så ser sidste årgang ud til at være 2001 for 7.4 liters modellen.

Jeg kan ikke se nogen 7.4L eller 454 Mag som 2002 model og derefter.

Det er ikke så væsentligt om det er en 2003 eller en 2001, men måske ved ejeren i virkeligheden ikke ikke hvor gammel den er. Et motornummer vil dog kunne afsløre dette.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 09-01-2011, 14:46
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Prøvede lige at søge lidt på nettet og ifølge denne liste fra Mercury Marine: http://download.brunswick-marine.com.../mcm_95-04.pdf så ser sidste årgang ud til at være 2001 for 7.4 liters modellen.

Jeg kan ikke se nogen 7.4L eller 454 Mag som 2002 model og derefter.

Det er ikke så væsentligt om det er en 2003 eller en 2001, men måske ved ejeren i virkeligheden ikke ikke hvor gammel den er. Et motornummer vil dog kunne afsløre dette.
Ja, støbenummeret i blokken kan kaste lys over motorblokkens faktiske alder, men jeg ser tit, at importerede motorer er i kategorien "flækket sammen af alverdens ting og sager", så det er måske svært at konkludere den reelle alder baseret på motornummeret. Helt galt kan det gå, hvis motornummeret placeret v/ starteren er borte og plastdækslet ved indsugningen er udskiftet med et tilfældigt fra f.eks. ebay....Så er det noget af en opgave at finde de rigtige reservedele....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #8  
Gammel 09-01-2011, 14:51
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Så det vel ikk så slemt for ejeren? Et sæt manifolde og vandslanger når den er 1/2 kan der jo ikk rigtig ske noget med motoren?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #9  
Gammel 09-01-2011, 14:59
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Så det vel ikk så slemt for ejeren? Et sæt manifolde og vandslanger når den er 1/2 kan der jo ikk rigtig ske noget med motoren?
Jo, motoren har været dækket af vand, og for at gøre skaden endnu værre har alle tændrørene været afmonteret inden vandet fossede ind i båden....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,011
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Svetlsfr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:48.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden