» Online brugere: 226 |
0 medlemmer og 226 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

09-01-2011, 15:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Åhr ja så man på den.  men tænkte lige at hvis man har 1/2 så kan det jo egentlig aldrig ramme selve motoren men kun udstødning og slanger?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

09-01-2011, 15:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Åhr ja så man på den.  men tænkte lige at hvis man har 1/2 så kan det jo egentlig aldrig ramme selve motoren men kun udstødning og slanger?
|
Enig.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-01-2011, 15:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Der må sku os ryge nogle udstødninger i sådan en vinter! 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

09-01-2011, 16:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Der må sku os ryge nogle udstødninger i sådan en vinter! 
|
Det skal jeg fortælle dig, når forårsklargøringen tager sin begyndelse...  )
__________________
Chi non risica, non rosica
|

31-01-2011, 18:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
To frostsprængninger fra en 3.0 liter m/ halvsystem ferskvandskøling og en
5.7 liter V8 VORTEC uden ferskvandskøling.
3.0´eren er frostsprunget i varmeveksleren og manifoldet, hvor 5.7´eren er flækket i motorblokken øverst oppe. Jeg besøgte kunden med 5.7´eren idag, og der er blevet bestilt en ny longblock + div. tilbehør.
Kunden med 3.0´eren ville lige vende og dreje skråen i munden inden beslutningen blev taget omkring motorens fremtid - der er nu ikke så meget at tænke over, for der skal nyt manifold og varmeveksler på, før båden er sejlklar igen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

02-02-2012, 21:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
To opringninger i dag fra en fynsk og jysk kunde.
Den fynske kunde havde "hårde" kølerslanger, og den jyske kunde havde "trukket" en motor som ikke kunne tørne.
Begge 5.7 V8´ere henholdsvis som GXI og EFI version.
Måske de første tegn på frostsprængte motorer...
__________________
Chi non risica, non rosica
|

05-02-2012, 19:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Hehe, nu må du/I ikke misforstå mig - og det er ikke for at komme malurt i bægeret - men det er da dejligt at der er gang i butikken??
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,020
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Zarkosplaycle |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:34.