|
 |

13-01-2011, 20:33
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
|
|
min gamle searay 5,7 v8 målte jeg flere gange et forbrug på 13l/t når jeg tankede den op. vi tankede den altid op efter en dag med leg på vandet, men ja det inkluderer jo alt tomgangssejlads også. Men der gik nu ikke en eneste gang hvor ikke topfart blev afprøvet og vi var da ligeglade med forbruget under sejlads, det eneste vi tænkte på var ikke at lave ekstra irreterende bølger efter styrt, så der foregik sejladsen roligt tilbage til løberen.
__________________
Eigil
Sea Ray 270 Sundancer '88
2 x 130 volvo AQAD31A dieseler
DP 290
|

13-01-2011, 20:35
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
|
|
men endnu engang vil jeg sige, man skal sgu ikke have båd hvis man tænker det skal være økonomisk og fornuftigt. For det bliver det aldrig, men jeg syntes det er alle pengene værd :-)
__________________
Eigil
Sea Ray 270 Sundancer '88
2 x 130 volvo AQAD31A dieseler
DP 290
|

13-01-2011, 20:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-01-2011, 22:04
|
|
Er man en rigtig mand hvis man bruger masser af benzin, så skulle i få jer sådan en slæde, så bliver i rigtige mænd, den går kun ca. 6 km i snit, men remmer til gengæld stort set alt andet på landevejen 
|

14-01-2011, 14:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Er man en rigtig mand hvis man bruger masser af benzin, så skulle i få jer sådan en slæde, så bliver i rigtige mænd, den går kun ca. 6 km i snit, men remmer til gengæld stort set alt andet på landevejen 
|
Er det ikke en Hyundai?
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

14-01-2011, 14:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Er det ikke en Hyundai?
|
Jeg tænkte det samme 
|

14-01-2011, 14:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
os her
Han mener nok ikke benzin men Soyasovs, det køre de fint på der nede har jeg hørt 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

14-01-2011, 16:59
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Jeg tænkte det samme 
|
Jeb, det er en Sonata Genesis, 0 til 100 på 5,9 sek og begrændset til 250 km/t
Der er kun 2 stk af denne model herhjemme mig bekendt, forskellen på denne og den almindelige Sonata 3,3 er stort set kun lidt flere hp og lidt mere udstyr, denne har 279 hp mod de normale 250, samt auto nedblændlige side og bakspejl, indbygget gps og tv/radio med suroundlyd, som jeg dog har skiftet ud med en anden model, da den orginale ikke virkede som den skulle med Eu RUTE 66, kun Usa RUTE 66. Og så har den en væsentlig bedre læderstue en den normale. Og íkke at forglemme alt i udstyr, lige fra elsæder til speedcontrol, infocenter osv. osv. osv
|

14-01-2011, 08:00
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Rigtige mænd bruger benzin - meget benzin.
|
korrekt svissens 1956er 6,4 V8 cadilac med dobelkaburator bruger ca 100 ltr i timen i tomgang ..og ikke blyfri lort.
|

15-01-2011, 09:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
korrekt svissens 1956er 6,4 V8 cadilac med dobelkaburator bruger ca 100 ltr i timen i tomgang ..og ikke blyfri lort.
|
Er det ikke en 4-portet karburator du har? Synes tit at store ældre V8'ere har dette benzinslugende apparat på toppen af motoren.
En 2-portet karburator(ofte kaldet dobbelt karburator) er det som nogen ligefrem vil kalde økonomisk....
Der findes V8'ere hvor der sidder 2 stk 4-portede karburatorer på.
Med denne motor, følger ens helt eget private hul i ozon laget
Fuck den må bruge benzin under en koldstart.......
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

15-01-2011, 15:22
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Er det ikke en 4-portet karburator du har? Synes tit at store ældre V8'ere har dette benzinslugende apparat på toppen af motoren.
En 2-portet karburator(ofte kaldet dobbelt karburator) er det som nogen ligefrem vil kalde økonomisk....
Der findes V8'ere hvor der sidder 2 stk 4-portede karburatorer på.
Med denne motor, følger ens helt eget private hul i ozon laget
Fuck den må bruge benzin under en koldstart.......
|
OG???   
jeg har 2 stk. 4 portet kabs ,selfølligt
jeg sende billeder so snart motoren er tilbage fra sandblæsning og maling
svissen /motor blive udstillet på min stand frederic boatshow i feb ..
Sidst redigeret af Manorwar; 15-01-2011 kl. 15:33.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,182
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Kukli_ydPn |
|