|
» Online brugere: 2,037 |
| 0 medlemmer og 2,037 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

26-01-2011, 21:03
|
|
|
|
Det kan også skyldtes vand med relativ stort jernindhold...
Men jeg hælder også til den teori at det ikke er rustfri, men et andet metal der er forniklet..
Det ligner det rust der kommer på Nye Kina motorcykler første gang de står udenfor et par dage...
Sådanne rustpletter fjerner man nemmest ved at "polere" det med alufolie trykket sammen i en lille bold, og bagefter oliepolerer man overfladen, det giver en hvis beskyttelse en tid, alt efter påvirkningen det bliver udsat for samt den generelle kvallitet på metallet....
|

26-01-2011, 22:18
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Er det alle dine "rustfri" dele på båden som er angrebet ?
Jeg synes at det er mærkeligt med pullerten, da jeg vil forvente at den er i A4 kvalitet (rustfri/syrefast), men bolte/møtrikker/skruer kan på både desværre godt være af A2 kvalitet (ikke syrefast).
Der er ikke andet at gøre end at tale med forhandleren, men jeg tror desværre at du har en dårlig sag hvis der ikke eksplicit er en klausul i dine garantibestemmelser som omhandler dette område.
|

26-01-2011, 23:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har set på forhandlerens link til din båd, men jeg kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor der oplyses om søgelænder, pullerter mv. i "rustfrit stål".
Hvis det er tilfældet, så kan det måske stille dig i en dårlig situation, hvis du ønsker at gå rettens vej.
Situationen var anderledes, hvis der blev oplyst, at "båden leveres med søgelænder, pullerter, sorringsanordninger mv. i rustfrit stål klasseficering A4 bla bla bla".
Jeg synes ikke at løsningen med at transportere båden fra forhandleren i DK til værftet i Polen som en holdbar løsning for dit vedkommende, for hvor lang tid vil det ikke tage ?
Selvom de berørte komponenter med rustpletter udskiftes, er de nye komponenter højest sandsynligt ikke i en bedre kvalitet, og dermed er problemet med rustpletter et tilbagevendende problem i fremtiden.
Hvad vil du selv foreslå/ønske af løsningsmodeller, Poca ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-01-2011, 08:08
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
|
|
tak for de mange svar, det er faktisk alt der ruster undtagen nogle hængsler. hvis jeg ikke kan få noget ud af forhandleren, vil jeg selv afmontere alt rustfri og behandle det med bejdse-pasta. go se om det virker det er mit bedste bud på en løsning.
|

27-01-2011, 08:48
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Bejdsepasta vil gøre det hele meget mat og grimt, og det bliver et betragteligt job at polere det op igen, ikke at anbefale. Det gør i princippet det samme som elpolering, nemlig at fjerne stålet fra overfladen, så der kun er crom tilbage, i grove træk. Det er iøvrigt et ret normalt syn at se rust på beslag mm. Du kunne prøve med det gode gamle
Autosol, det har jeg gode resultater med gennem tiderne. Man kunne jo håbe at tingene bare har befundet sig et uheldigt sted undervejs i processen.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

27-01-2011, 08:50
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Hvis det nu ikke er "rustfrit stål" det er lavet af, hvordan vil det mon så reagere på bejdsepasta ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

27-01-2011, 09:35
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
|
|
det må godt være mat, bare det ikke er rusten, er der nogen der ved hvad elpolering er og hvor man kan få det gjort jeg bor i thorsminde.
|

27-01-2011, 09:40
|
|
|
Der er jo den regel i købeloven der hedder formodningsreglen, og med hensym til en båd, burde en køber formode at den kan holde til at bruges til det den er beregnet til, nemlig at sejle i vand på søer og hav, og det uden at den begynder at ruste osv. Og begynder en båd eller de beslag osv. der er på den, at ruste eller andet, har varen en mangel i forhold til det forventede, og sælger/producent er dermed erstatning-ansvarlig....
Sælger har ansvaret for at få det udbedret på den ene eller anden måde, det kommer ikke dig ved at den skal en tur til fabrikken for at blive repareret, det er sælgers ansvar og udgift..
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,930
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, SallyMaste |
|