» Online brugere: 343 |
0 medlemmer og 343 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

28-01-2011, 08:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Det skal tilføjes at med hot-spark kittet får man ikke elektronisk forstilling af tændingen, kun platinerne/kondensator bliver erstattet.
Man beholder den mekaniske forstilling af tændingstidspunktet(vægte der slynges ud) og det er OK til alm brug. Det der virkelig batter mht motorgang, er at få platinerne fjernet og erstattet med noget der kan give en ordentlig gnist.
Delco strømfordeleren som forstiller elektronisk, kan så vidt jeg ved kun fås til GM motorer. Men hvis man vil have noget tænding der forstiller elektronisk, findes jo MSD.
Egentlig er det utroligt at en Briggs & Stratton plæneklippermotor af ældre årgang overhovedet kan starte, for den gnist som tændrøret giver, når man tjekker det ved at ligge det på topstykket, mens man hiver i snoren, ikke er større end den gnist man kan frembringe ved at klappe to flintesten sammen.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

28-01-2011, 12:44
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
|
|
Disse her er justerbare med 16 forskellige valgfrie tændingskurver http://drevdelar.se/product.do?productId=8150 ( er fra 123 ignition ) )
Mvh Bjarne
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
Sidst redigeret af pajero; 28-01-2011 kl. 13:18.
|

30-01-2011, 09:18
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Kom lige til at lure på den merc. strømfordeler jeg har på Volvoen, den er fra min mercruiser 350 MAG, den er med fotosensor istedet for platiner, (det vidste jeg godt)
Men der er ingen svingklodser eller vakumstyring, så mon ikke den er med elektronisk forstilling.
Det projekt bliver lige sat på hold, da jeg tror jeg har fundet årsagen til den manglende effekt. (i forhold til hvad jeg kan se hvad andre både kan)
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

31-01-2011, 06:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Kom lige til at lure på den merc. strømfordeler jeg har på Volvoen, den er fra min mercruiser 350 MAG, den er med fotosensor istedet for platiner, (det vidste jeg godt)
Men der er ingen svingklodser eller vakumstyring, så mon ikke den er med elektronisk forstilling.
Det projekt bliver lige sat på hold, da jeg tror jeg har fundet årsagen til den manglende effekt. (i forhold til hvad jeg kan se hvad andre både kan)
|
Ja, det er nok en Mercruiser Thunderbolt 4 tænding du har, den har elektronisk forstilling.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,078
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Joshuaadeni |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:00.