Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 247
0 medlemmer og 247 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 05-04-2011, 12:20
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Jeg kan vel ikke bruge benzin-dunk løsningen når den ikke vil tørne motoren?
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #2  
Gammel 05-04-2011, 13:55
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by kylle Se indlæg
Jeg kan vel ikke bruge benzin-dunk løsningen når den ikke vil tørne motoren?
Er det nu et permanent problem at den ikke kan tørne ?

Efter du skiftede benzinfilter lykkedes det dig at få gang i den sidste gang, men det var måske kun et tilfælde at den kunne tørne ?
Reply With Quote
  #3  
Gammel 05-04-2011, 14:49
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Er det nu et permanent problem at den ikke kan tørne ?

Efter du skiftede benzinfilter lykkedes det dig at få gang i den sidste gang, men det var måske kun et tilfælde at den kunne tørne ?
Det er muligt at det var et tilfælde at jeg fik den til at tørne igår.
Men da den startede og derefter gik ud efter små 3 min. Kunne den ikke tørne igen.
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #4  
Gammel 05-04-2011, 16:48
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Grrrrr... Nu går jeg sku snart i hi indtil alting er fikset..

Mekanikkeren har lige ringet igen og siger nu at det tidligst bliver på fredag han kommer, da stumperne ikke kommer før.

Jeg købte en påhængsmotor for noget tid siden, den ville ikke komme med kølestråle.. Så ser jeg at vandindtaget er fuld af gummistumper, så ny impeller til den også :-(

Og så er der sku også knækket et plastik kaleshe beslag på searay'en, har dog bestilt et nut nu..

Men det er altså ikke lige fætter højben held jeg har lige for tiden.. Suk...
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #5  
Gammel 05-04-2011, 17:21
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by kylle Se indlæg
Grrrrr... Nu går jeg sku snart i hi indtil alting er fikset..

Mekanikkeren har lige ringet igen og siger nu at det tidligst bliver på fredag han kommer, da stumperne ikke kommer før.

Jeg købte en påhængsmotor for noget tid siden, den ville ikke komme med kølestråle.. Så ser jeg at vandindtaget er fuld af gummistumper, så ny impeller til den også :-(

Og så er der sku også knækket et plastik kaleshe beslag på searay'en, har dog bestilt et nut nu..

Men det er altså ikke lige fætter højben held jeg har lige for tiden.. Suk...
håber fame du får en god sejlsæson oven på den lorte start øv øv
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 05-04-2011, 17:29
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad med at prøve en anden mekanikker der lidt mere stabil,bare en tanke hvad nu hvis han skiller noget ad og siger jeg kommer nok i morgen,og ringer dagen efter og så er det først fredag......hos mig havde han ikke fået mange chancer nå han ikke engang er startet endu,kender det for godt fra håndværk branchen er selv en af dem.nyt drev har måske stumperne

Sidst redigeret af Casper T; 05-04-2011 kl. 17:31. Begrundelse: ..
Reply With Quote
  #7  
Gammel 05-04-2011, 18:21
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu kører resten af sæsonen Kylle, da har taget din ration her i starten ...

Kaburatorsprit er en god ting på bådtanke, fordi de tit har lang stilstand, og dermed problemer med kondensvand i tanken...

Alm. husholdningsprit er tilsat et eller andet, så man ikke fristes til at drikke det, jeg ved ikke om det kan skade motoren, og jeg har aldrig prøvet at bruge det i stedet for kaburator-sprit, da jeg ikke har bemærket en prisforskel på de to produkter, der har givet mig lyst til at prøve det ene frem for det andet...

Jeg aner helt ærligt ikke hvad de hver især koster for en liter, jeg køber det blot
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,033
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Karol6775
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:58.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden