Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 361
1 medlemmer og 360 gæster
Joshuaadeni
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #10  
Gammel 30-10-2008, 08:56
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by lbk Se indlæg
Mange tak for de mange råd, til nogle nybegyndere inden for bådverdenen.
Så er motoren adskilt og vi har foretaget en kompresionsmåling. Bedste cylinder viser 9,0 og dårligste 7,2:1.
Vi håber at kunne forbedre kompression ved slibning af ventiler og ny toppakning.
Jeg har forsøgt at lægge en del billeder ind på fenderen; men siden melder fejl?
Derfor prøvede jeg på Bådgalleriet. Det gik nemt, den kan tage en hel mappe af gangen. De ligger under teknik projekter.
Alt omkring vandpumpen er rustent, så jeg tror leje eller pakning er utæt.
Termostat skal prøves af og evt. skiftes, den ser ikke pæn ud.
Huset omkring koblingen er rusten og tæret, men måske betyder det ikke så meget?
Strømfordeler og oliepindrør sidder fast i blokken.
Manifold og udstødningsbøjnings-kanaler skal renses; ellers ser de ud til at have masser af gods tilbage. Pakningen imellem har været meget utæt.
Remhjulet skal trækkes af, men med hvad? Findes der et specialværktøj?
Har forsøgt med alm. aftrækkere, det dur ikke!
Mangler at adskille drevet, men kardangen ser flot ud og bælgene ligeså.
Generelt skal alle pakninger skiftes, alt rust fjernes og til slut skal alt rustbeskyttes/males.
Så håber vi den kommer til at køre som en drøm.
mvh. Leif
det ser ud til at du har nok at lave i vintermånederne
vedr rustbeskyttelse: jeg fik en motor renoveret hos et firma som ikke laver andet og vedr maling, så sagde de til mig at motoren skulle affedtes godt og så males direkte uden grunder. hvis du bruger grunder holder malingen ikke.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
 

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
suzuki renovering moseboen Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 3 13-06-2009 22:59
Samling af motor efter renovering lbk Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 5 26-05-2009 22:14
Renovering af Shetland 570..... Jess Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 82 06-05-2009 05:38
2 drev med en motor Lars T Drev og propeller 6 12-03-2009 09:03
Renovering af en motor ENN Videoklip 5 20-11-2008 22:24

» Statistikker
Medlemmer: 128,078
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Joshuaadeni
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:44.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden