Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 335
0 medlemmer og 335 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 23-09-2011, 10:56
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Så næste gang bilen skal på værksted, så spørg om I kan få udleveret fotodokumentation på udført arbejde. Jeg vil næste æde min tyrolerhat på, at ingen værksteder vil gøre det u/b.
Der er heller ingen der forlanger det skal gøres gratis, men det tager ikke mange minutter for at tage et par billeder og evt. sende dem på mail når man er ved computeren. Mange firmaer sender jo alligevel regningen elektronisk, så jeg kan ikke se problemet i det, heller ikke prismæssigt.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 23-09-2011, 12:33
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
I de her tider hvor det gælder om at være originale og distancere sig fra sine konkurrenter, kunne det være en fantastisk kommunikation mulighed at brande sig op på, at der ved samtlige reparationer vil være foto dokumentation.

Specielt i en branche som båd mekkerne hvor deres generelle image i bedste fald er lidt loren i kanterne....

Men også auto branchen vil kunne drage nytte af foto dokumentation i deres kommunikation med kunder. Nok ikke den lille auto mester på gadehjørnet, men de lidt større huse som Starmark, Vestergaard, P Christensen m.fl. ville helt sikkert kunne hente kunder på dette punkt.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-09-2011, 19:39
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg tror langt det nemmeste for alle parter vil være, hvis værkstedet øgede deres kvalitetskontrol, og dermed reducerede antallet af om-igen-reparationer.

Hvad skal Fru Jensen med fotodokumentation af en bremsereparation på sin bil ....?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 24-09-2011, 08:03
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Jeg forstår godt det med FOTO, og ville også syntes det var rart! Men har det alligevel lidt sådanne, at det ikke burde være et problem at stole på sin mekaniker!
Jeg syntes det er ærgeligt at vi har så mange mekanikere som snyder deres kunder!

Jeg har pt. Selv STORE problemer med Peter Klitfort, fra J. S. Marine, det er over 6 uger siden båden fik problemer, og nu har jeg i 12 dage IKKE hørt fra Peter, og kan heller ikke få fat i ham når jeg ringer!
Ralph fra Bavaria kan heller ikke få fat i ham, det er virkelig noget svineri!
Tilgengæld svarer han stadig når nye kunder ringer, har haft en ven til at kontakte Peter Klitfort, og her kunne Peter kommer i start næste uge, og kigge på båden!

Jeg kan derfor kun ØNSKE at ingen vil kontakte ham, da han er hurtigt og flik til at starte en opgave, men sindsyg dårlig til at vende tilbage og få afsluttet opgaven

Mit næste problem med Peter Klitfort, fra J. S. Marine, er at han har lagt gamle reservedele på sæder og gulvtæppe, der ligger noget rustentværktøj i kassen til isterninger, hvem skal rengøre alt dette efterfølgende??
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #5  
Gammel 25-09-2011, 20:20
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad skal Fru Jensen med fotodokumentation af en bremsereparation på sin bil ....?

Fordi Fru Jensen er den typiske kunde ??

Personligt vil jeg gerne have billeder af enhver reparation bil som båd. Vi har lige fået nyt køkken, ny garage, nyt tag og fjernvarme lagt ind.

Alle håndværkere med undtagelse af vvs fyrene har løbende taget billeder af processen, så jeg i dag vel har omkring 200 billeder af hele projektet.

Jeg synes at det er vild spændende, og er utrolig glad for at de har taget billeder.

Jeg forstår ikke argumentationen fra lige netop dig Rolf, som jo ellers er meget obs på kunde service....

Jeg er overbevist om, at det kunne være et stærkt marketings tiltag fra de større etablerede bilhuse, ligesom jeg er overbevist om at det kun er et spørgsmål om tid, inden det første hus er på banen med det.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 25-09-2011, 22:36
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har tidligere i tråden lagt op til, at jeg gerne tager billeder af en given reparation mv., men det bliver imod betaling baseret på værkstedets timepris !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 26-09-2011, 09:08
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror at du anskuer det fra en forkert vinkel

Nu taler jeg kun om de større huse, ikke om eksempelvis den lille Automester henne om hjørnet, hvor jeg iøvrigt tror at Fru Jensen kunderne har en større repræsentation end i de store huse.

Min pointe er, at hvis man formår at skille sig ud, og man formår at få dette kommunikeret ud. Så vil den mer udgift der er i forbindelse med at skulle tage nogle billeder, så rigeligt komme ind igen ved en øget kunde volume, og en deraf øget omsætning.

Jeg er lige skiftet fra et Ford hus til et Mercedes hus. Og trods det at jeg på ingen måde var utilfreds med Ford, så er servicen ved P Christensen bare niveauer højere end den var ved Vestergaard. Og det giver bare en helt anden tillid og glæde ved det hus man har købt bil ved.

Derudover giver det dem faktisk også en længere snor ved mig, inden jeg bliver irriteret, da jeg ved at de går det ekstra skridt for deres kunder....
Reply With Quote
  #8  
Gammel 17-12-2011, 16:40
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Ih. Sikke tiden flyver. Det er nu længe siden, der var liv i denne tråd, og der er kun tre måneder til sæsonstart, så det er vist på tide, at høre, hvordan det er gået i KS1s lille forsikringssag med Bavaria. Der var vist, helt ekstra-ordinært, tegnet en udvidet, all-risk-dækning, for en sikkerhedsskyld, så ethvert tænkeligt uheld for den kære KS1 skulle være dækket.

Jeg husker, at det var noget med et klassisk tilfælde af manglende strøm, der førte til, at lænsepumpen ikke kunne køre i regnvejrsperioden, hvorefter båden tog vand ind. Så hørte vi lidt om en mekaniker, der ikke kunne holde aftaler, inden en tung tavshed lagde sig over båden og tråden. Men, hvordan gik det? Er båden kommet op af vandet? Er der lavet en liste over skaden? Er skaden udbedret? Dækkede forsikringen som forventet?
Attached Images
File Type: jpg boat_trouble.jpg (186.9 KB, 7 views)

Sidst redigeret af Fletcher14; 17-12-2011 kl. 16:48.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 20-12-2011, 10:33
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg tænker på, om KS1 har fikset SeaRay'en selv - og taget på oversøisk cruise? Det kunne den lange svartid da i hvert fald tyde på.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 20-12-2011, 13:23
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Så endelig som aftalt og lovet lidt sidste nyt!
Først tak til alle de som har sendt mig en pm, som lovet skal jeg nok svare endeligt når det endelige resultat ligger, og skal nok også prøve at opdaterer lidt mere her inde!

Pt. Er der desværre lidt forskellig opfattelse af hvad skades-afdelingen i Tyskland har af opfattelse af en "All-risk" aftale, mod hvad jeg har af opfattelse.

Men status er hvertfald pt. At de i Tyskland mener båden kan laves for ca. 750 euro, hvilket vil sige at Ralph vidst skal til at ansatte en tysk mekaniker, som kan hjælpe os alle, for de priser må siges at være fantastiske

Pt. er status at båden står på land, og der næsten intet er sket med den, men mon ikke der snart sker noget, jeg er hvertfald ved at gå ned pga. stres over det ikke spiller
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #11  
Gammel 20-12-2011, 13:45
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Man må da formode at Bavaria fragter båden til en reparatør og får lavet båden inden for rimelig tid - sådan en sag skal vel ikke tage meget mere end en mdr. fra skaden er sket til båden er klar igen!

Du skriver at den tyske afdeling har en anden opfattelse af "all-risk" dækningen - hvordan det? De har vel godtaget skaden, men har bare været ekstremt urimelig længe om det?

Uanset hvad Bavaria mener det skal koste, så er det jo kunden uvedkommende - de må bare finde et værksted og sørge for at få den lavet tilfredsstillende der, hvis de mener at kundens valgte værksted er for dyrt!

Skal man forstå det sådan at Bavaria vil overføre 750 Euro til dig og så skal du selv sørge for at få den lavet eller? Bavaria må da formodes at følge skaden "til dørs" og hjælpe kunden...?
Reply With Quote
  #12  
Gammel 20-12-2011, 15:10
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Det er godt skrevet, thg. Prisen er kunden uvedkommende.
Reply With Quote
  #13  
Gammel 20-12-2011, 16:03
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øøøøhhhh nu er det mere end 4 måneder siden, du har fået skaden....

Det er dælme da under al kritik. Nu har jeg læst tråden igennem igen, og jeg fatter bjælde af at det skal tage så lang tid.

Uanset dårligt knæ af mekanikeren, prisen på rep. osv så falder forsikrings selskabet da fuldstændig igennem i den sag her. Intet af overnstående er da dit ansvar som forsikringstager, det er da selskabets ansvar at få sådanne ting til at glide. Tænk hvis skaden var opstået i Maj måned, så havde hele sæsonen været væk....eller endnu værre at skaden ikke er udbedret til Maj måned....

Jeg har været sejlet på grund med vores båd, hvor vi måtte søge i havn grundet at skruen var bøjet på alle blade. 2 dage efter grundstødningen var der skiftet skrue, drivakselen forstærket med jernstivere, og nogle revner agter udbedret med epoxy. Jeg havde selv en ekstra skrue liggende, og den købte forsikringsselskabet af mig.

Forsikringsselskabet havde helt klart den holdning, at nu skulle vi bare på vandet igen, også måtte vi klare alt det praktiske efter det....

Som sejler er jeg helt personligt villig til at betale lidt ekstra for sådan en holdning.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,472
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Emieli
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden