» Online brugere: 225 |
0 medlemmer og 225 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

26-09-2011, 21:15
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Vand i motorens cylindre er et faresignal. Det skal fjernes ASAP. Ud med tændrørene og tørne motoren. Herefter WD40 eller tilsvarende i cylindrene.
7 uger med søvand i cylindrene - du skal godt nok være heldig, hvis ikke motoren allerede er aflivet !
|
Ja, jeg frygter også en død motor, frygter også stor sag mod j.s. Marine, for da Ralph kontakter ham, for jeg at vide at jeg sejler inden for et par dage!,
Så der er lidt kaos i mit lille hoved
Og ja, jeg tror heller ikke opgaven er større end som så, men Peter Klitfort ser ud til at have opgivet 
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

27-09-2011, 06:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Måske LarsT er behjælpelig med at afmontere tændrørene og tørne motoren ?
Jeg tror det er det hurtigste. I samme omgang kan I sammen konstatere, om motoren har "sat sig".
Husk at fyre en fed gang konserveringsolie igennem karburatoren, når I tørner motoren - tøm dåsen. Hellere for meget end for lidt.
nytdrev.dk tømmer gerne motoren for vand i cylindrene. Timepris, kr. 795,- + moms ( takseres fra start Hornbæk til bådens liggeplads og retur på adresse i Hornbæk ). Fotodokumentation af arbejdsopgaven udføres efter ovenstående timepris... 
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 27-09-2011 kl. 06:52.
|

27-09-2011, 07:50
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Husk at fyre en fed
|
Jeg vidste det Rolf 
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

27-09-2011, 08:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-09-2011, 08:35
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Måske LarsT er behjælpelig med at afmontere tændrørene og tørne motoren ?
Jeg tror det er det hurtigste. I samme omgang kan I sammen konstatere, om motoren har "sat sig".
Husk at fyre en fed gang konserveringsolie igennem karburatoren, når I tørner motoren - tøm dåsen. Hellere for meget end for lidt.
nytdrev.dk tømmer gerne motoren for vand i cylindrene. Timepris, kr. 795,- + moms ( takseres fra start Hornbæk til bådens liggeplads og retur på adresse i Hornbæk ). Fotodokumentation af arbejdsopgaven udføres efter ovenstående timepris... 
|
Nope ellers tak - Jeg skal ikke til at pille ved noget som forsikringsselskabets mekaniker har rodet sig ud i. Jeg skal ikke til at lege bådmekaniker, der er rigeligt med uuddannede wannebe-bådmekanikere i DK!
I den her situation er jeg overbevist om at det er bedst at lade forsikringsselskabet trække i trådene, og lade dem beslutte hvad der skal ske. Det er jo deres folk der vudere hvor akut en opgave er.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

27-09-2011, 08:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Nope ellers tak - Jeg skal ikke til at pille ved noget som forsikringsselskabets mekaniker har rodet sig ud i. Jeg skal ikke til at lege bådmekaniker, der er rigeligt med uuddannede wannebe-bådmekanikere i DK!
I den her situation er jeg overbevist om at det er bedst at lade forsikringsselskabet trække i trådene, og lade dem beslutte hvad der skal ske. Det er jo deres folk der vudere hvor akut en opgave er.
|

__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-09-2011, 11:17
|
|
hmm nu er der ja ikke forsikringselskabes mekker og ikke BAVARIAS fejl- jeg har kun haft gode erfaringer med peter i de siste 4 år .
problemen er at peter er kommed til skade med sin kne .
selføligt er valget af mekker fri fra kunden - ikke vi bestemmer ...men jeg har lige snakket med peter og har hørt fra ham at han er ok igen og han har aftalt at han kikke på båden i denne uge ..so at vi endeligt få sagen afsluttet ...
|

27-09-2011, 19:38
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Så er der skabt kontakt til Peter her Kl. 18:45, efter 4 opkald i løbet af idag, han lover igen at komme imorgen!
Det bliver spændene, om han så holder hvad han lover denne gang!
Hvad ville i andre være opmærksom på, nu båden har fået så meget vand?
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

28-09-2011, 08:35
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Komme igen i morgen?
Hvis du vil behandles ordentligt af leverandører fremover, så send ham hjem med et signal til ham og hans omgangskreds om, at der er bedre måder, at behandle kunder og andre mennesker på.
Det er det eneste, der hjælper dig og alle os andre. Gør du ikke det, så bliver det hele værre - for dig og alle os andre, der skal udsættes for det næste gang.
Det er tydeligt, at han skulle have sagt nej til opgaven, så han kunne passe sit syge knæ - og du kunne få en seriøs mekaniker - og en masse dejlige dage på vandet her i sensommeren.

Sidst redigeret af Fletcher14; 28-09-2011 kl. 08:44.
|

28-09-2011, 08:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Hvad ville i andre være opmærksom på, nu båden har fået så meget vand?
|
At motoren ikke har sat sig, og at el-anlægget fungerer upåklageligt !
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,424
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, youngxv4 |
|