| 
				
				» Online brugere: 355 | 
			 
		
		
			
				
| 0 medlemmer og 355 gæster | 
	 
	
		| No Medlemmer online | 
	 
	
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. | 
 
			
		
	 
 
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	 | 
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				09-11-2011, 17:26
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 ? 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: nordjylland 
					
					
						Indlæg: 1,949
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Bekker
					 
				 
				Men jeg er stadig i tvivl om hvordan positionsbestemmelsen af trimflapsene foregår? Systemet må jo registrere hvornår trimflapsene når sine yderpositioner så hydralikken ikke pumper løs! 
			
		 | 
	 
	 
 Fedt system. 
Jeg er sikker på at du bliver glad for sådan et. 
Der står lidt om det her.
 http://www.mente-marine.com/english/testimon/jorgen.pdf
"Når man kører trim i top eller bund stopper pumpen når der føles ”overbelastning” på pumpen. Det er en flot styring."  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Coronet 31 aft cabin. 
1975 
Perkins ht6.354m  145 HK. 
Fast skrueaksel. 
 
Aquaquick 2,35m. RIB.  2009 
M. styrepult. 
Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012 
 
Tidligere båd. 
Century Mirada 270 XL   1990 
Volvo Penta 570A 275 HK. 
Volvo Penta Dp290A. 
 
Tidligere båd. 
Fletcher arrowflyte bravo  
Mercury 115hk. 6 cyl inline. 
"tower of power"
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				09-11-2011, 18:11
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Mar 2011 
					Bopæl: Dragør 
					
					
						Indlæg: 246
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Halløj. 
 
Strøyer jeg har lige læst manualen igennem og du har jo fuldstændig ret. Måske jeg skulle ha læst den fra start af :-(. Men tak for info. Så fik jeg lært det.. 
 
Jimmy 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Jimmy L 
 
 
2001 Sea Ray 270 Sundancer 
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev 
Kohler 5KW generator 
Garmin 525S gps m/fuelsensor 
Alu targaøjle
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 09:22
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Landkrabbe 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Dec 2009 
					Bopæl: Måløv 
					
					
						Indlæg: 77
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Strøyer
					 
				 
				
			
		 | 
	 
	 
 Tak Strøyer, det var lige den information jeg ledte efter.  
Det er et lækkert system, men det koster stadig dobbelt så meget som Bennett's system, hvilket jeg tvivler på om det er de ekstra penge værd på trods af mere funktionalitet! 
 
Men ingen tvivl om at det må tjene sig hjem i form af mindre forbrug og så er det helt klart et plus at man ikke skal tænke på trimmet    
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Mvh Michael 
 
Four Winns 268 '04 
VP 5,7 OSXi 320HK V8 
XDP Composite Drev
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 09:51
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Når jeg læser tråden, bliver jeg mere og mere glad for Den Røde Løber ( min langhåret jolle..   )...   
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 11:18
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Hvad er der med i den pakke Strøyer har? 
Dvs. AC3000. 
Og kan det monteres på et eksisterende manuelt Bennett-system? 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 16:28
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Landkrabbe 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 
					Bopæl: 9370 
					
					
						Indlæg: 135
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Hej TPJ, 
Det der Bennett system TPI2000 du skriver om, kan det monteres på Volvo Penta QL trim system ?? 
Jeg kunne godt bruge en mulighed for position på mit trim, autumatik er ligegyldig for mig. 
/Ole 
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 18:14
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 ? 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: nordjylland 
					
					
						Indlæg: 1,949
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Ulman
					 
				 
				Hvad er der med i den pakke Strøyer har? 
Dvs. AC3000. 
Og kan det monteres på et eksisterende manuelt Bennett-system? 
			
		 | 
	 
	 
 Korrekt det er AC3000 
Der er den lille computer som skydes ind på det eksisterende Bennett system. en relæboks og betjeningspanelet 
. 
Supernemt at montere.
  
  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Coronet 31 aft cabin. 
1975 
Perkins ht6.354m  145 HK. 
Fast skrueaksel. 
 
Aquaquick 2,35m. RIB.  2009 
M. styrepult. 
Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012 
 
Tidligere båd. 
Century Mirada 270 XL   1990 
Volvo Penta 570A 275 HK. 
Volvo Penta Dp290A. 
 
Tidligere båd. 
Fletcher arrowflyte bravo  
Mercury 115hk. 6 cyl inline. 
"tower of power"
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 19:03
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Har man brug for de manuelle kontakter? 
Kan man ikke køre i manuel-mode med det andet instrument? 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 19:11
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 ? 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: nordjylland 
					
					
						Indlæg: 1,949
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Man lader de manuelle kontakter sidde, de skal bruges til at trimme båden korrekt første gang, hvor du skal "lære" systemet hvor du mener den sejler optimalt. 
En god lige strækning med ikke for store bølger er ideelt, op i plan med cruisinghastighed, så trimmer du optimalt mht. fart og forbrug/omdr manuelt og laver et "SET" ved at trykke på de to yderste knapper på AC3000 panelet sammentidigt et par sekunder. 
Så skal du egentligt ikke bruge de manuelle kontakter mere, med mindre der ryger en sikring. 
Hvis du aktivere en af de manuelle kontakter slår automatikken fra øjeblikkeligt. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Coronet 31 aft cabin. 
1975 
Perkins ht6.354m  145 HK. 
Fast skrueaksel. 
 
Aquaquick 2,35m. RIB.  2009 
M. styrepult. 
Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012 
 
Tidligere båd. 
Century Mirada 270 XL   1990 
Volvo Penta 570A 275 HK. 
Volvo Penta Dp290A. 
 
Tidligere båd. 
Fletcher arrowflyte bravo  
Mercury 115hk. 6 cyl inline. 
"tower of power"
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 19:42
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Strøyer
					 
				 
				Man lader de manuelle kontakter sidde, de skal bruges til at trimme båden korrekt første gang, hvor du skal "lære" systemet hvor du mener den sejler optimalt. 
En god lige strækning med ikke for store bølger er ideelt, op i plan med cruisinghastighed, så trimmer du optimalt mht. fart og forbrug/omdr manuelt og laver et "SET" ved at trykke på de to yderste knapper på AC3000 panelet sammentidigt et par sekunder. 
Så skal du egentligt ikke bruge de manuelle kontakter mere, med mindre der ryger en sikring. 
Hvis du aktivere en af de manuelle kontakter slår automatikken fra øjeblikkeligt. 
			
		 | 
	 
	 
 OK, det må betyde at der ikke er manuelle kontakter indbygget i instrumentet ?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 20:21
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 ? 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: nordjylland 
					
					
						Indlæg: 1,949
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Jep. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Coronet 31 aft cabin. 
1975 
Perkins ht6.354m  145 HK. 
Fast skrueaksel. 
 
Aquaquick 2,35m. RIB.  2009 
M. styrepult. 
Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012 
 
Tidligere båd. 
Century Mirada 270 XL   1990 
Volvo Penta 570A 275 HK. 
Volvo Penta Dp290A. 
 
Tidligere båd. 
Fletcher arrowflyte bravo  
Mercury 115hk. 6 cyl inline. 
"tower of power"
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 20:33
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Lort 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 20:54
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Amøbe - tæt på vandet 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Feb 2011 
					Bopæl: Østjylland 
					
					
						Indlæg: 12
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  hammerholt
					 
				 
				Hej TPJ, 
Det der Bennett system TPI2000 du skriver om, kan det monteres på Volvo Penta QL trim system ?? 
Jeg kunne godt bruge en mulighed for position på mit trim, autumatik er ligegyldig for mig. 
/Ole 
			
		 | 
	 
	 
 Det er stemplet i trimcylinderen man udskifter, så nej. Det passer kun på Bennett trimflaps desværre.  
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 21:00
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 ? 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: nordjylland 
					
					
						Indlæg: 1,949
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Ulman
					 
				 
				Lort 
			
		 | 
	 
	 
 ?????? Har du ikke dem ?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Coronet 31 aft cabin. 
1975 
Perkins ht6.354m  145 HK. 
Fast skrueaksel. 
 
Aquaquick 2,35m. RIB.  2009 
M. styrepult. 
Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012 
 
Tidligere båd. 
Century Mirada 270 XL   1990 
Volvo Penta 570A 275 HK. 
Volvo Penta Dp290A. 
 
Tidligere båd. 
Fletcher arrowflyte bravo  
Mercury 115hk. 6 cyl inline. 
"tower of power"
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-11-2011, 22:05
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Jo, men jeg har en elendig model som jeg gerne vil skifte ud, og det var jo herligt hvis det hele sad i samme instrument. Knapperne på denne model er så hårde at man ikke kan mærke om man har aktiveret noget eller ej. 
 
  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
		
		
		 | 
	
 
 
	
	
	 
	
	| Emne værktøjer | 
	
 
	| 
	
	
	
	 | 
	
 
	| Visning af emner | 
	
 
	
	
	
	
		  Flad visning 
		
		
	 
	
	 | 
	
	
 
 
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,258 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, DylanSecom | 
	 
			
		
	 
 
			 |