» Online brugere: 109 |
0 medlemmer og 109 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

05-03-2012, 23:38
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
|
|
|

06-03-2012, 06:57
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Sjælland
|
|
Citér:
Originally Posted by jensjakob
Med knækkede bolte plejer jeg at lægge en sort møtrik på godset lige over hullet, og så bruge co2'en til at svejse den knækkede bolt op og ind i møtrikken.
Den varme der afsættes plejer også at løsne godt inde i godset.
|
Den løsning kan jeg hjælpe dig med hvis det er den du vælger.

06-03-2012, 07:18
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
|
|
Citér:
Originally Posted by LarsH
Den løsning kan jeg hjælpe dig med hvis det er den du vælger.
|
Jeps, en CO2 svejser er næsten ikke til at undvære, er også hammerende glad for min
|

06-03-2012, 23:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
molboen: Jeg er helt enig med dig i, at det er godt, at få motoren skilt ad mindst hvert andet år. Det er også min plan fremover, så gevind, sliddele og smøresteder kan blive holdt vedlige - og en masse unødvendige problemer kan undgås. Det er også betryggende på vandet. Jeg kan også godt huske LarsH og hans billede af påhængsmotoren, der var spændt ud mellem to pæle. Det viser tydeligt, hvor anstrengene situationen kan være. Det kan ødelægge de flestes ellers gode og positive humør.
Horizonblue: Jeg kan godt se, at en gasbrænder fra Biltema ser ud til, at være en god bestanddel i værkstedet. Jeg er så heldig, at nicolajjetrider kommer og kigger på Yamaha'en i morgen. Jeg tror, at han vil bruge en gasbrænder. Hvis det er tilfældet og det virker, så må jeg da også have sådan en. Jeg kan i øvrigt se, at Biltema da har en del pris-interessante varer. De har blandt andet optræk-bælter og gummiruller til trailer til en brøkdel af den pris, jeg lige lagt på bordet hos Corona-Pitzner i København. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er forskel i kvaliten. Den får et bogmærke. Takker.
jensjakob: Blæselampen fra Harald-Nyborg ser også god ud. 1850 grader lyder ganske lovende - og til en super pris. Der ligger i øvrigt en afdeling ganske tæt på mig. Den får da lige et bogmærke. Tak. Jeg giver dig helt ret i, at betjeningen nok vil være bekymrende uden lidt mere viden. Jeg har ikke den store erfaring med den her type værktøj. Det ville være ærgeligt, hvis jeg ødelagde den fine motor mere.
LarsH: Tusind, tusind tak for dit tilbud om hjælp med jensjakob's metode med møtrik og CO2-svejsning. Jeg har aldrig udført svejsning selv, men, jeg kan godt fornemme, at det lyder som en interessant metode. Der er dog yderligere det problem, at to ud af de fire bolte er knækket cirka 10 mm oppe i gevindet, hvilket betyder, at der vil være en afstand fra resten af bolten og til planet. Udover det, er boltene cirka 50 mm lange i alt, så de har virkelig en del gevind, at sætte sig fast med. Jeg ved ikke, om det umuliggør metoden. Nu må vi dog lige se, om ikke nicolajjetrider løser problemet i morgen. Han lyder meget lovende, så jeg glæder mig utroligt meget.
|

06-03-2012, 23:26
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
|
|
Det lyder cool at Nicolaj stiller op. Respekt. Og fotodokumentation :-)
Når drevhuset kommer af - er der sandsynligvis masser af bolt (knækket) som stikker frem.
Jeg kunne være hardcore nok til at gøre hvad der skal til for at få anode af vejen og den sidste bolt ud - så drevet kan komme af - og det er til at klemme en god rørtang sammen om den rest bolt som så er tilgængelig?
Pøj pøj, det skal nok gå altsammen.
(Ellers er der den tyske toldkrydser på Vebeg? ;-) <dukker mig hurtigt for flyvende drevdele ;-) >
|

07-03-2012, 00:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
jensjakob: Hehe! Jeg kan love dig for, at det ikke skal bekymre mig det fjerneste, om anoden må afmonteres med Chuck Norris-metoden. Det må være forholdsvis nemt, at skaffe en anden, der passer til. Afgiver du et bud på den lækre toldkrydser? Jeg er bange for, at sælgeren har en vis forventning til salgsprisen med tanke på den umiddelbart gode stand, de seks motorer, de tre skruer og den tilhørende, mindre motorbåd. Jeg er i hvert fald bange for, at Tyskland svarer med en krigserklæring, hvis jeg afgiver et bud, der falder inden for mit budget.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer