Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 179
0 medlemmer og 179 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #3  
Gammel 25-04-2012, 14:42
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Hej jeg forstår din frustration.Jeg har på min VP 2 sensorer en press guard der går til lampen og horn og en sensor magen til din som går til instrumentet. Er olie trykket lavt?
sådan her er det indrettet:

normalvis når man drejer nøglen, lyder der en hyleton fra alarmen, dette blot for at indikere de virker..

dette har været taget fra da tidligere ejer følte det irriterende at man ikke kunne ha nøglen drejet for at checke div ting, uden at skulle høre på den ekstremt høje tone..

da vi så fik lavet ny varmeveksler på den ene motor omgjorde motor mekken det så, så det var tilbage til det gamle, men kun på den motor han havde rodet med.. den slukker så med det samme ved start..

den anden motor, og det er den jeg taler om, har ikke haft denne hyletone, blot ved at man indsatte og drejede nøglen..

men det har den nu.. ?? alarmen kan påkaldes i 3 tilfælde:

1. ved for høj gearvædske temperatur.

2. ved for høj temperatur i kølesystemet. el.

3. ved for lavt olietryk.

da ingen af de 2 første er mulige, ret efter start, må det selvsagtens, i mine øjne, ha noget at gøre med olietrykket, og det mente min mek også, dvs. han trak bare stikket ud af kontakten, og så holdt den op, men derudover var mine batterikabler, som ellers har virket i al den stund vi har haft skibet, ikke dimentioneret korrekt, de er 35mm2, han siger 50mm2, og det skal laves straks, ifølge ham, osv...

han er af den type der ikke bare reparerer en given del, men hellere skifter til nyt med det samme.. hvilket også kan være ok i nogle tilfælde..

så derfor tænkte jeg lidt om ikke det var noget jeg selv kunne checke..

grunden til han var hidkaldt i første omgang var at jeg havde problemer med at starte den ene motor, og ladelampen blev ved at lyse på den side.. han pegede dog på, efter måling at der var problemer på generator i den anden side (motor), og den har jeg lige fået en ny af, skal monteres her en af dagene, men det var stadig ikke den motor den vidste ladefejl under.. dernast var der et af brændstofsrørerne de har et lille buk, meget svagt, men det kunne risikere at knække osv, og de kunne ikke længere fåes så det skulle laves specielt efter det gamle, og det var ikke biligt. Jeg har dog fundet en forhandler i England som har disse liggende til 500 kr.. ;-)

sorry den lange forklaring..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
 

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,171
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, gNum
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden