Citér:
Originally Posted by Softice
Hej jeg forstår din frustration.Jeg har på min VP 2 sensorer en press guard der går til lampen og horn og en sensor magen til din som går til instrumentet. Er olie trykket lavt?
|
sådan her er det indrettet:
normalvis når man drejer nøglen, lyder der en hyleton fra alarmen, dette blot for at indikere de virker..
dette har været taget fra da tidligere ejer følte det irriterende at man ikke kunne ha nøglen drejet for at checke div ting, uden at skulle høre på den ekstremt høje tone..
da vi så fik lavet ny varmeveksler på den ene motor omgjorde motor mekken det så, så det var tilbage til det gamle, men kun på den motor han havde rodet med.. den slukker så med det samme ved start..
den anden motor, og det er den jeg taler om, har ikke haft denne hyletone, blot ved at man indsatte og drejede nøglen..
men det har den nu.. ?? alarmen kan påkaldes i 3 tilfælde:
1. ved for høj gearvædske temperatur.
2. ved for høj temperatur i kølesystemet. el.
3. ved for lavt olietryk.
da ingen af de 2 første er mulige, ret efter start, må det selvsagtens, i mine øjne, ha noget at gøre med olietrykket, og det mente min mek også, dvs. han trak bare stikket ud af kontakten, og så holdt den op, men derudover var mine batterikabler, som ellers har virket i al den stund vi har haft skibet, ikke dimentioneret korrekt, de er 35mm2, han siger 50mm2, og det skal laves straks, ifølge ham, osv...
han er af den type der ikke bare reparerer en given del, men hellere skifter til nyt med det samme.. hvilket også kan være ok i nogle tilfælde..
så derfor tænkte jeg lidt om ikke det var noget jeg selv kunne checke..
grunden til han var hidkaldt i første omgang var at jeg havde problemer med at starte den ene motor, og ladelampen blev ved at lyse på den side.. han pegede dog på, efter måling at der var problemer på generator i den anden side (motor), og den har jeg lige fået en ny af, skal monteres her en af dagene, men det var stadig ikke den motor den vidste ladefejl under.. dernast var der et af brændstofsrørerne de har et lille buk, meget svagt, men det kunne risikere at knække osv, og de kunne ikke længere fåes så det skulle laves specielt efter det gamle, og det var ikke biligt. Jeg har dog fundet en forhandler i England som har disse liggende til 500 kr.. ;-)
sorry den lange forklaring..