Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 174
1 medlemmer og 173 gæster
Victornlw
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 23-07-2012, 11:42
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg havde samme problem med min for 2 sæsoner siden...

Det viste sig at være tilstoppede filtre.....så 2 nye filtre på og problemet var løst.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 23-07-2012, 11:51
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg havde samme problem med min for 2 sæsoner siden...

Det viste sig at være tilstoppede filtre.....så 2 nye filtre på og problemet var løst.

Hvilke filtre?

Oliefilter+brændstoffilter er udsk. henover sommeren sidste år og båden har sejlet meget få timer siden - måske 30 timer eller lign. Sidste tankfuld inden vinteren har været tilsat additiv for forebyggelse af dieselpest!

Luftfilteret er ikke udsk. men det hænger ligesom og sidder ikke ordenlig fast rundt om flanchen og har gjordt det længe, så det burde ikke have noget med det at gøre...
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-07-2012, 12:03
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ved mig var det brændstofsfiltrene.

De var skiftet lige op til sæsonen, og det begyndte i sommerferien med de tilstoppede filtre.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-07-2012, 12:53
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Ved mig var det brændstofsfiltrene.

De var skiftet lige op til sæsonen, og det begyndte i sommerferien med de tilstoppede filtre.

Men det giver vel ikke meget røg ved fuld gas at brændstoffiltre trænger til udskiftning? Det må være blandingsforhold imellem luft og diesel?
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-07-2012, 16:40
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Men det giver vel ikke meget røg ved fuld gas at brændstoffiltre trænger til udskiftning? Det må være blandingsforhold imellem luft og diesel?
Prøv at fjerne luft filteret helt, hvis det ikke hjælper vil jeg også kikke på turboen.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 24-07-2012, 11:53
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Jer med dieselmaskiner, både i bil og i båd, skal huske på at der ikke forefindes et luftspjæld, ligesom på benzinmotorer.
Det eneste der bestemmer en diesels effekt, er mængden af brændstof gennem dyserne.

Diesel'er får max luft altid, derfor er der også et større behov for at få skiftet luftfiltre.
Hvis turbo'en ikke sidder fast, og det ikke hjælper at pille luftfiltret af, så prøv skrue pumpen lidt ned i tryk. Det er den skrue man fejlagtigt kan kalde 'blandingsskruen' på en dieselpumpe, og se om den holder med at ryge og dermed forbrænder bedre og så kan tage sine max omdr. igen.

Hvorfor det pludselig skulle være nødvendigt at skrue pumpen ned, har jeg ingen teori om....
Men det kan hjælpe, hvis intet af det andet hjælper.

Eller giv den en omgang dyserens i tanken.
Og tjek fødepumpen, hvis der er en sådan. Virker den, er den tilstoppet i risten/filtret?

Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #7  
Gammel 25-07-2012, 17:21
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Slangen på turboen blev idag taget af og motoren startet. Det viste sig at møllehjulet slet ikke kørte rundt. Motoren blev slukket og forsigtigt kunne man med fingrene løsne møllehjulet som nu ser ud til at køre fint rundt igen! Der er dog en lille smule slør i møllehjulet, men den kører fint og der er ingen mislyde!

Så det har åbenbart sat sig fast henover vinteren...
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,654
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Kevinshoox
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden