» Online brugere: 358 |
0 medlemmer og 358 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

15-08-2012, 19:07
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Perkins er en fin gammel maskine, de er ikke til at slide op.
Ved dobbelinstallationer skal du være opmærksom på at specielt hvis det er liggende, så er det svært at få stumper til den venstredrejende.
Udstødningsmanifolden er saltvandskølet.
Vores er en liggende 6.354 (6 cylinder 354 kubiktommer. 5,8L) på 165 hk med turbo og intercooler,
Fin maskine der ikke bruger meget diesel.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 15-08-2012 kl. 19:13.
|

15-08-2012, 21:12
|
|
|

21-08-2012, 22:34
|
|
Jeg er blevet frarådet Perkins motorer af en mekker, han siger at de ganske ofte er noget ældre end selve båden, og at der er stor sandsynlighed for at de er tæret op.....
Hmmmmm......
Nå men et andet spørgsmål, hvis livet ombord leves udenfor, hvilken båd type har så den bedste indretning efter den opfattelse ??
Er det hollandske stålbåde, cruiserne, flybridge både, andre ??
Lige nu hælder jeg til en flybridge ala Princess 35 - 38 med agterdæk.... Eller ?
|

22-08-2012, 07:10
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
En automekker ?
Er den ældre end båden er den nok fra en landbrugsmaskine eller ligende, så har den nok Også gået en del timer, men da de er relativt billige at hovedrenovere og med løse foringer, vil man sikkert gøre det før man smider den ned i et trangt hul i en båd.
Så ville jeg slet ikke betænke mig.
Men tæringer, så skulle det være fordi at de ikke er blevet mariniseret med varmevæksler, og det er jo hurtigt at spotte.
For tæringer det kan jo ikke være det store problem på en landbrugsmaskine.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

22-08-2012, 10:32
|
|
Nej han er bådmekker....og har sit eget marinecenter i dag.
Han snakkede om at de i specielt 70'erne brugte motorerne fra busser, og de motorer kunne så godt være 3-5 år gamle....Han var ikke begejstret, men det kan jo være hans subjektive oplevelser, det ved jeg selvfølgelig ikke....
|

22-08-2012, 15:10
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Leyland busserne kørte med denne liggende motor og kan selvfølgelig nå en hel del timer på de 3-5 år.
Jeg har ikke hørt om det før, men med den baggrund han har så burde han jo vide det,
Jeg er selv uddannet lastvognsmekker ved busserne i aalborg og har også rodet med ht6.354 det er sgu da en skam at smide sådan en maskine i en båd uden at hovedrenoverer den, de har tendens til at blive slidt ovale i foringerne men først efter en hel del timer, ikke så relevant i båden som det er i bussen.
Det med tæringerne forstår jeg dog stadig ikke.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,527
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, ReynaSheea |
|