Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 136
1 medlemmer og 135 gæster
ordina omicidio
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 12-09-2012, 21:23
LarsG's Avatar
LarsG LarsG er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg har skiftet den impeller, som jo kun kan skiftes ved at pille motoren ud. Eller som mit nu absolut forhenværende værksted skulle bruge 5-6 timer på at skifte. Den gamle impeller var på ingen måde brændt af. Måske en smule bøjet i bladene, men den sidder jo også i spænd. Og den var 100% intakt. Så jeg er klar til at prøve den af i vandet.
Lader ikke til at være meget du har fået sejlet? ærgeligt når du nu har fået helt ny motor, transom og drev så burde det hele jo bare "spille"

Vi har fået sejlet en del i år, dog mest langsom sejlads grundet at junior ikke er helt klar til hurtig bølge sejlads endnu det er dejligt at have en båd der kan sejle igen omend det har været en dyr fornøjelse at få den fixet
__________________
Lars


Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-09-2012, 07:44
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by LarsG Se indlæg
Lader ikke til at være meget du har fået sejlet? ærgeligt når du nu har fået helt ny motor, transom og drev så burde det hele jo bare "spille"

Vi har fået sejlet en del i år, dog mest langsom sejlads grundet at junior ikke er helt klar til hurtig bølge sejlads endnu det er dejligt at have en båd der kan sejle igen omend det har været en dyr fornøjelse at få den fixet
Jeg har sejlet 0 timer i år. I første omgang min egen skyld, da jeg gik i gang med alt for mange projekter i foråret og først var klar til søsætning omkring 1. juli. Resten af tiden har været en rystende oplevelse med ubeskriveligt dårlige værksteder (autoriserede vel at mærke). Jeg har haft båden hos 2 forskellige autoriserede Mercruiser-værksteder, og der er desværre intet positivt at sige om dem. Den der med at sikre sig ved at købe nyt og have garanti er kun fungerende hvis værkstederne/forhandlerne spiller med på melodien og vedkender sig det de i virkeligheden har solgt. Og det gør de bare ikke.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-09-2012, 11:31
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Var det ikke hos Stenteq marine du købte motor? og er det så den der er problemer med?
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-09-2012, 20:06
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Var det ikke hos Stenteq marine du købte motor? og er det så den der er problemer med?
Jeps, det er korrekt.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-09-2012, 14:47
LarsG's Avatar
LarsG LarsG er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg har sejlet 0 timer i år. I første omgang min egen skyld, da jeg gik i gang med alt for mange projekter i foråret og først var klar til søsætning omkring 1. juli. Resten af tiden har været en rystende oplevelse med ubeskriveligt dårlige værksteder (autoriserede vel at mærke). Jeg har haft båden hos 2 forskellige autoriserede Mercruiser-værksteder, og der er desværre intet positivt at sige om dem. Den der med at sikre sig ved at købe nyt og have garanti er kun fungerende hvis værkstederne/forhandlerne spiller med på melodien og vedkender sig det de i virkeligheden har solgt. Og det gør de bare ikke.
Jeg kan slet ikke forstå at man kan købe en helt ny drivline (eller hvad det nu hedder) og så ikke bare sejle afsted bagefter uden problemer? det er godt nok surt og ærgeligt for dig
__________________
Lars


Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,115
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ordina omicidio
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden