|
|
 |

27-10-2012, 18:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
|
Erfaringen siger, at det IKKE er styrecylinderen som er fejlen.....
Har du lokaliseret fejlen ?
Jeg hælder mest til transomen upåagtet, at jeg ikke har set, inspiceret eller fejldiagnosticeret din båd.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-10-2012, 18:56
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2011
Bopæl: Herning
Indlæg: 71
|
|
Jeg tager på båden i nat og vil så få det kontroleret i morgen
Båden kommer på land i løbet af den næste uge
|

27-10-2012, 18:58
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2011
Bopæl: Herning
Indlæg: 71
|
|
Nogle der har erfaringer med hvordan et sådan transum laves og evt kunne være behjælpelige eller kender nogen der kan
På forhånd tak for hjælpen
|

27-10-2012, 19:30
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Er det transum der går stramt ?
Måske kan en grundig smøring klare det, evt noget rustopløser, men vær opmærksom på at bruge et produkt der ikke æder pakdåserne
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

27-10-2012, 19:47
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2011
Bopæl: Herning
Indlæg: 71
|
|
Jeg finder først ud af om det er transum der går stramt i morgen
Hvilket produkt kan det evt smøres med ???
|

27-10-2012, 19:55
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Alt indtrængende syrefri. ;-)
Aner det ikke...
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

30-10-2012, 21:38
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Jeg havde tilsvarende problem på min Sea Ray Sundancer 230.
Efter at have brugt UFATTELIGT mange penge på tåbelige råd fra forhandlere og velmenende mercruiser mekanikere og skiftet servopumpe og servocylinder, så viste det sig at det var kablet fra rattet til drevet, der var slidt.
Det kørte som " Hans i Grethe" når jeg skilte det ad ved transum, men så snart der kom belastning på, så var der stor modstand i kablet.
Et nyt kabel er ingen herregård at starte med at skifte ud.
Men jeg véd ikke om et bravo drev er anderledes?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

06-11-2012, 18:24
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2011
Bopæl: Herning
Indlæg: 71
|
|
Jeg har i dag taget båden op og prøvet at afmontere drevpalen fra den hjælpecylender. Drevet kørte fint uden den cylender.
Kablet køre også fint uden at side i cylenderen, men som du beskriver kan det jo godt være at det først er under belastning det bliver et problem.
Nogle der evt har haft samme dilemma og som kan afhjælpe det.
Det er ikke servopumpe (erskiftet)
Det er ikke drevet ( køre fint når det er taget fra)
Kablet køre fint når det er pillet af hjælpecylenderen
I siger dog at den hjælpe cylender aldrig fejler noget ??????
Hvad skal jeg gøre nu
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,275
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, Rubberxmd |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:17.