|
 |

10-03-2013, 09:49
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2012
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 3
|
|
Kompressionstest :
Jeg kan jo næsten ikke dreje svinghjulet med hænderne, både ved kold motor og efter sejlads. Så der burde jo være fin kompression ?? Vil dog se om jeg ikke kan finde en trykmåler, jeg kan låne.
Fødepumpe :
Kan denne på nogen måde testes ??
Brændstoffilter :
Udskiftet
Diesel :
Jeg har tømt tanken totalt, og påfyldt ren diesel.
Motorrenovering :
Den har ikke været renoveret, men hvad betyder "tolerance imellem stempel og foring" ?? Er det ventilernes possision du mener her, for hvis ja, så er de indstilt korrekt.
Men hvorfor sejlede den for funde kraft de første 1 1/2 måned, og derefter faldt drastisk lige pludselig ?? hmm
|

10-03-2013, 10:29
|
|
Nu kender jeg ikke forfærdeligt meget til motorer, og slet ikke den du skriver om...
Men jeg var ude for det samme med vores båd for et par år siden, og det var ikke andet end et tilstoppet diesel filter.
Hvis der er filter på din, ville jeg stille og roligt starte med at skifte den, inden jeg kaster mig ud i den store motor doktor eksamen...
|

10-03-2013, 10:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Helt enig med peter508
det lyder som brændstof mangel. Hvad med sugerøret i tanken, på nogle er der monteret et lille fingerbøl filter i den ende der er ved bunden af tanken.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

10-03-2013, 10:59
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2012
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 3
|
|
Jeg skal da helt sikkert have tjekket filteret  ) Håber sku jeg kan nøjes med det. Forstår bare ikke problemet kom pludseligt.
Brændstoffilteret på moteren blev jo skiftet, men der sidder dog et filter på selve tilførselsslangen også, den kunne jeg jo prøve at skifte.
Andre gode råd tages også imod, da jeg bare gerne VIL ud og sejle i en ordentlig båd, denne seson.
|

10-03-2013, 12:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Der kan sidde flere brændstoffiltre i forsyningslinien fra brændstoftank til brændstofpumpe.
På familiens motorbåd med OM352 MB lastvognsdiesel sidder der 2 CAV filtre - herefter et berømt "snapseglas" efterfulgt af selve hovedbrændstoffilteret.
Hvordan så/ser brændstoffilteret ud når det er afmonteret ? Kan du spore urenheder ? Urenheder kan komme fra uren diesel eller fra væggene i brændstoftanken.
At du ikke kan dreje motoren skyldes uden tvivl, at motoren er højt komprimeret sammenlignet med f.eks. en benzinmotor med tilsvarende ydelse.
Jeg hælder mest til, at problemet skal findes i brændstoftilførslen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

10-03-2013, 12:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Der kan også sidde et filter i fødepumpen som kan være stoppet.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,455
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Charlesgam |
|